Item Type |
Article |
ID |
|
Preview |
Image |
|
Caption |
|
|
Full text |
KAKEN_17K12678seika.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.5 MB
|
Last updated |
:Oct 31, 2019 |
Downloads |
: 309 |
Total downloads since Oct 31, 2019 : 309
|
|
Release Date |
|
Title |
Title |
情報発信主体の擬態化による参加型センシング手法
|
Kana |
ジョウホウ ハッシン シュタイ ノ ギタイカ ニ ヨル サンカガタ センシング シュホウ
|
Romanization |
Jōhō hasshin shutai no gitaika ni yoru sankagata senshingu shuhō
|
|
Other Title |
Title |
Participatory sensing method with mimicking users as location-based monster
|
Kana |
|
Romanization |
|
|
Creator |
Name |
米澤, 拓郎
|
Kana |
ヨネザワ, タクロウ
|
Romanization |
Yonezawa, Takurō
|
Affiliation |
慶應義塾大学・政策・メディア研究科 (藤沢)・特任准教授
|
Affiliation (Translated) |
|
Role |
Research team head
|
Link |
科研費研究者番号 : 90596917
|
Name |
坂村, 美奈
|
Kana |
サカムラ, ミナ
|
Romanization |
Sakamura, Mina
|
Affiliation |
|
Affiliation (Translated) |
|
Role |
Collaborator
|
Link |
|
Name |
中澤, 仁
|
Kana |
ナカザワ, ジン
|
Romanization |
Nakazawa, Jin
|
Affiliation |
|
Affiliation (Translated) |
|
Role |
Collaborator
|
Link |
|
|
Edition |
|
Place |
|
Publisher |
|
Date |
Issued (from:yyyy) |
2019
|
Issued (to:yyyy) |
|
Created (yyyy-mm-dd) |
|
Updated (yyyy-mm-dd) |
|
Captured (yyyy-mm-dd) |
|
|
Physical description |
|
Source Title |
Name |
科学研究費補助金研究成果報告書
|
Name (Translated) |
|
Volume |
|
Issue |
|
Year |
2018
|
Month |
|
Start page |
|
End page |
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII Article ID |
|
Ichushi ID |
|
Other ID |
|
Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
|
Date of granted |
|
Degree name |
|
Degree grantor |
|
|
Abstract |
本研究では、情報擬態化を通じた参加型センシングシステムの実現と、実環境での実験を通じて上述した仮説の実証・評価を行う。提案手法の実現にあたっては、ロケモンを紐付けるためのPoI範囲の設定方法、ユーザ位置情報との紐付け手法、プライバシ保護手法、擬態化を含むアカウンティング管理手法、情報収集・流通手法、ゲーム性デザイン、直感操作可能なユーザインタフェース等の課題に取り組んだ。また合わせて、参加型センシングを含む都市データの広域流通手法や、参加型センシング技術の実社会応用を目指した研究を行った。研究成果として、6件の論文発表および3つの受賞等を得て高く評価された。
This research focused to create new participatory sensing system which leverages a concept of mimicking users as location-based monsters. In the proposed method, the research succeeded to design and implement PoI design function, algorithm for mimicking users as location-based monster, and actual applications both client-side and server-side. Through the research period, we executed three real-world experiments, and confirmed that proposed system has several advantages compared to existing method such as increasing number of posts from the PoIs, changing communication style between users, etc. In addition to the participatory sensing method, the research also succeeded to design and implement sensor data distribution platform called SOXFire with extending several features of server-to-server federation, defining new scheme for leveraging participatory sensing data. Moreover, the research enabled to deploy the system into city workers' daily operation.
|
|
Table of contents |
|
Keyword |
|
NDC |
|
Note |
研究種目 : 若手研究(B)
研究期間 : 2017~2018
課題番号 : 17K12678
研究分野 : ユビキタスコンピューティング
|
|
Language |
|
Type of resource |
|
Genre |
|
Text version |
|
Related DOI |
|
Access conditions |
|
Last modified date |
|
Creation date |
|
Registerd by |
|
History |
Oct 31, 2019 | | インデックス を変更 |
Oct 31, 2019 | | 著者 著者ID,著者 名前,著者 カナ,著者 ローマ字,著者 所属,著者 所属(翻訳),著者 役割,著者 外部リンク,抄録 内容,注記 を変更 |
|
|
Index |
|
Related to |
|