慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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KAKEN_17K03998seika  
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KAKEN_17K03998seika.pdf
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Last updated :Mar 5, 2021
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Release Date
 
Title
Title オムニチャネルを通じた小売店舗ブランド構築に関する実証研究  
Kana オムニチャネル オ ツウジタ コウリ テンポ ブランド コウチク ニ カンスル ジッショウ ケンキュウ  
Romanization Omunichaneru o tsūjita kouri tenpo burando kōchiku ni kansuru jisshō kenkyū  
Other Title
Title An empirical study of retail brand creation through omnichannel management  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 坂下, 玄哲  
Kana サカシタ, モトタカ  
Romanization Sakashita, Mototaka  
Affiliation 慶應義塾大学・経営管理研究科 (日吉) ・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 00384157

Name Viswanathan, Vijay  
Kana ヴィスワナサン, ヴィージェイ  
Romanization  
Affiliation ノースウエスタン大学・メディルスクールIMC学科・准教授  
Affiliation (Translated)  
Role Collaborator  
Link  

Name  
Kana  
Romanization  
Affiliation  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2020  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2019  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究は、近年の流通チャネルにおける変化の一つであるオムニチャネルという現象に注目し、消費者の買物経験が小売店舗ブランド形成にいかなる影響を与えるかについて、特に消費者の認知構造および行動特性といった視点から理論的、かつ実証的に検討を加えることを目的としている。リアル店舗購買促進のためのオンライン広告活用という局面に焦点を当てて研究枠組を構築、経験データを収集した結果、 (1) オンライン広告を保存した顧客の当該ブランド商品購買確率が高まること、および (2) そのような効果は顧客の小売店舗に対する態度や小売店舗とのインタラクションによって更に高められる可能性があることがわかった。
The purpose of this study is to investigate how consumers' shopping experience among different marketing channels helps retailers to create their retail brand image, by shedding light on the relatively novel phenomena, omnichannel, from the viewpoint of consumers' cognitive structure and behavioral tendency. Focusing on the brick-and-mortar stores' utilization of internet communication in an effort to penetrate customers’ purchase activities, it generated theoretical hypothesis and collected a transactional data from an existing shopping mall. The results show that (1) customers who clipped and saved the online advertising show higher probability of purchasing the focal products than those who did not, and (2) this effect is moderated by customers’ prior attitude toward the focal retail brand and engagement with the mall.
 
Table of contents

 
Keyword
小売マネジメント  

マーケティングコミュニケーション  

ブランドマネジメント  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究 (C) (一般)
研究期間 : 2017~2019
課題番号 : 17K03998
研究分野 : マーケティング
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Mar 05, 2021 13:23:35  
Creation date
Mar 05, 2021 13:23:35  
Registerd by
mediacenter
 
History
Mar 5, 2021    インデックス を変更
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2019 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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