慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
KAKEN_16K03939seika  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
KAKEN_16K03939seika.pdf
Type :application/pdf Download
Size :483.6 KB
Last updated :Oct 31, 2019
Downloads : 339

Total downloads since Oct 31, 2019 : 339
 
Release Date
 
Title
Title 社会的品質および保守サービス性を考慮した顧客満足度指数化モデルと品質管理の枠組み  
Kana シャカイテキ ヒンシツ オヨビ ホシュ サービスセイ オ コウリョシタ コキャク マンゾクド シスウカ モデル ト ヒンシツ カンリ ノ ワクグミ  
Romanization Shakaiteki hinshitsu oyobi hoshu sābisusei o kōryoshita kokyaku manzokudo shisūka moderu to hinshitsu kanri no wakugumi  
Other Title
Title A study on the framework for customer satisfaction index models and quality management considering social quality and serviceability  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 鈴木, 秀男  
Kana スズキ, ヒデオ  
Romanization Suzuki, Hideo  
Affiliation 慶應義塾大学・理工学部 (矢上) ・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 10282328

Name Schvaneveldt, Shane J.  
Kana  
Romanization  
Affiliation  
Affiliation (Translated)  
Role Collaborator  
Link  

Name  
Kana  
Romanization  
Affiliation  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2019  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2018  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究では、自動車やエアコンを対象に保守サービス性に関する調査を実施し、顧客の立場から、保守サービス性に関する要素の枠組みを構築した。その結果、有形性、確信性、反応性の要素を抽出し、保守サービス性、購入後コスト、顧客満足度、ロイヤルティの関係性を検証した。また、社会的品質を考慮した品質要素の枠組みを提案し、自動車所有者へのアンケート調査を行い、品質要素と顧客満足度の関係性、特に社会的品質の認識の顧客満足度に対する影響を検証した。さらに、e-serviceの品質評価モデルの構築し、e-serviceの品質が社会的責任行動に影響を与えていることを確認した。
In this study, we conducted a survey on serviceability for automobiles and air-conditioners, and constructed a framework of dimensions on serviceability from the viewpoint of customers. As a result, we extracted the dimensions of tangibles, assurance and responsiveness, and examined the relationships between serviceability, after-sales service cost, customer satisfaction and loyalty. In addition, we propose a framework of quality dimensions in consideration of social quality, and conduct a questionnaire survey on automobile owners to examine the relationship between quality dimensions and customer satisfaction, particularly the recognition of social quality on customer satisfaction. Furthermore, we constructed a model for evaluating e-service quality and confirmed that the quality of e-service affects social responsibility behavior.
 
Table of contents

 
Keyword
保守サービス性  

社会的品質  

品質要素  

顧客満足度  

ロイヤルティ  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究 (C) (一般)
研究期間 : 2016~2018
課題番号 : 16K03939
研究分野 : 応用統計解析、品質管理、マーケティング
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Oct 31, 2019 11:00:48  
Creation date
Oct 31, 2019 11:00:48  
Registerd by
mediacenter
 
History
Oct 31, 2019    インデックス を変更
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2018 / Japan Society for the Promotion of Science
 
Related to
 

Ranking

most accessed items
1st 新自由主義に抗す... (427) 1st
2nd 斎藤隆夫の「粛軍... (340)
3rd 慶應義塾図書館史... (271)
4th 認知文法から考え... (265)
5th M&Aにおける... (263)

most downloaded items
1st <<Qu'... (1470) 1st
2nd 新参ファンと古参... (437)
3rd 731部隊と細菌戦 ... (314)
4th 日本における美容... (268)
5th 新自由主義に抗す... (267)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース