Item Type |
Article |
ID |
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Caption |
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Full text |
KAKEN_16K00442seika.pdf
Type |
:application/pdf |
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Size |
:98.2 KB
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Last updated |
:Nov 14, 2022 |
Downloads |
: 290 |
Total downloads since Nov 14, 2022 : 290
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Release Date |
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Title |
Title |
インターネット環境下でのレファレンスサービスの展開方策
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Kana |
インターネット カンキョウカ デノ レファレンス サービス ノ テンカイ ホウサク
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Romanization |
Intānetto kankyōka deno refarensu sābisu no tenkai hōsaku
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Other Title |
Title |
Developing reference service in internet environment
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Kana |
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Romanization |
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Creator |
Name |
田村, 俊作
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Kana |
タムラ, シュンサク
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Romanization |
Tamura, Shunsaku
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Affiliation |
慶應義塾大学・文学部 (三田) ・名誉教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team head
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Link |
科研費研究者番号 : 70129534
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Name |
池谷, のぞみ
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Kana |
イケヤ, ノゾミ
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Romanization |
Ikeya, Nozomi
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Affiliation |
慶應義塾大学・文学部・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 10297723
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Edition |
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Place |
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Publisher |
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Date |
Issued (from:yyyy) |
2020
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Issued (to:yyyy) |
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Created (yyyy-mm-dd) |
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Updated (yyyy-mm-dd) |
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Captured (yyyy-mm-dd) |
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Physical description |
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Source Title |
Name |
科学研究費補助金研究成果報告書
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Name (Translated) |
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Volume |
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Issue |
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Year |
2019
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Month |
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Start page |
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End page |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII Article ID |
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Ichushi ID |
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Other ID |
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Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
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Date of granted |
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Degree name |
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Degree grantor |
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Abstract |
図書館員は重視しているが,サービスとしてはほとんど知られていない,わが国のレファレンスサービスの今後の展開方策を検討した。最初に文献に基づいてレファレンスサービスの構造を理論的に整理した後,フィールドワークと訪問調査により,見解の妥当性の検証と,それに基づく展開方策の検討を行った。その結果,レファレンスサービスが持つ人的援助と調査研究支援という二つの側面は切り離し,別個の業務として展開することが適切である,との結論に達した。
Reference service is a unique service in Japan in the sense that librarians regard it as an important service while only few people know and use it. This research explicates the structure of reference service and then tries to look forward to the future direction of the service. Literature review shows that the service consists of two components, i.e., personal assistance and assistance to research by people. Empirical research suggests that these two components can be managed separately into two different types of services.
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Table of contents |
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Keyword |
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NDC |
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Note |
研究種目 : 基盤研究 (C) (一般)
研究期間 : 2016~2019
課題番号 : 16K00442
研究分野 : 情報学
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Language |
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Type of resource |
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Genre |
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Text version |
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Related DOI |
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Access conditions |
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Last modified date |
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Creation date |
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Registerd by |
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History |
Mar 5, 2021 | | インデックス を変更 |
Nov 14, 2022 | | Creator Name,Creator Kana,Creator Romanization,Creator Affiliation,Creator Affiliation (Translated),Creator Role,Creator Link,Abstract 内容,Note 注記 を変更 |
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Index |
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Related to |
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