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Article |
ID |
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Caption |
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Full text |
KAKEN_15K12034seika.pdf
Type |
:application/pdf |
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Last updated |
:Sep 21, 2017 |
Downloads |
: 876 |
Total downloads since Sep 21, 2017 : 876
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Release Date |
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Title |
Title |
トリックアート原理に基づく簡易マルチディスプレイ3次元映像表示環境の開発
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Kana |
トリック アート ゲンリ ニ モトズク カンイ マルチディスプレイ 3ジゲン エイゾウ ヒョウジ カンキョウ ノ カイハツ
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Romanization |
Torikku ato genri ni motozuku kani maruchidisupurei 3jigen eizo hyoji kankyo no kaihatsu
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Other Title |
Title |
Development of a simple stereoscopic display system with multiple monitors based on a trick art principle
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Kana |
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Romanization |
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Creator |
Name |
藤代, 一成
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Kana |
フジシロ, イッセイ
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Romanization |
Fujishiro, Issei
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Affiliation |
慶應義塾大学・理工学部・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team head
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Link |
科研費研究者番号 : 00181347
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Name |
茅, 暁陽
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Kana |
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Romanization |
Mao, Xiaoyang
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Affiliation |
山梨大学・総合研究部・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 20283195
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Edition |
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Place |
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Publisher |
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Date |
Issued (from:yyyy) |
2017
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Issued (to:yyyy) |
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Created (yyyy-mm-dd) |
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Updated (yyyy-mm-dd) |
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Captured (yyyy-mm-dd) |
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Physical description |
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Source Title |
Name |
科学研究費補助金研究成果報告書
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Name (Translated) |
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Volume |
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Issue |
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Year |
2016
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Month |
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Start page |
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End page |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII Article ID |
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Ichushi ID |
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Other ID |
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Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
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Date of granted |
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Degree name |
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Degree grantor |
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Abstract |
本研究では,標準な投影型ディスプレイを効果的に利用し, 安価ながら立体視表示を可能にするディスプレイシステムを提案すした。複数枚の汎用ディスプレイを直交配置したL字型の表示空間内で, 陰影を中心とした心理的な奥行き知覚要因および運動視差によって, 一般的な2Dグラフィックスと同等の解像度と明度をもつ, 個人向けの裸眼立体映像を手軽に生成する。アナモルフォーシスの原理に従い, ユーザ視点から見た3次元オブジェクトを, 直交配置された複数枚のディスプレイ上に射影変換し, ウェブカメラから取得したユーザ視点の移動に応じて更新する。視線追跡によるユーザ評価を行い, 本提案手法の有効性を実証した。
In this research, we reexamined more effective use of projective display hardware to propose a cost-effective stereoscopic display system. A novel method relying primarily on psychological factors of depth perception, mainly through shadowing & shading and motion parallax, was presented to easily generate high-resolution and bright enough 3D images, which are perceivable with the naked eyes of a personnel only with orthogonally-arranged multiple general-purpose display monitors. The system builds upon the principle of anamorphosis to render the partial images of an input object projected to each of the display monitors, and updates the displayed image fragments in real time according as the position of the user's eyes captured by a webcamera. The effectiveness of the proposed method was verified through user evaluation experiments with eye-tracking facility.
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Table of contents |
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Keyword |
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NDC |
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Note |
研究種目 : 挑戦的萌芽研究
研究期間 : 2015~2016
課題番号 : 15K12034
研究分野 : 知的環境メディア
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Language |
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Type of resource |
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Genre |
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Text version |
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Related DOI |
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Access conditions |
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Last modified date |
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Creation date |
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