慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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KAKEN_15K01203seika  
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KAKEN_15K01203seika.pdf
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Release Date
 
Title
Title 顧客の戦略的購買行動と企業の価格設定 : 市場の時間的セグメンテーション  
Kana コキャク ノ センリャクテキ コウバイ コウドウ ト キギョウ ノ カカク セッテイ : シジョウ ノ ジカンテキ セグメンテーション  
Romanization Kokyaku no senryakuteki kōbai kōdō to kigyō no kakaku settei : shijō no jikanteki segumentēshon  
Other Title
Title Strategic purchasing behavior of customers and the pricing of a firm : temporal segmentation of the market  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 増田, 靖  
Kana マスダ, ヤスシ  
Romanization Masuda, Yasushi  
Affiliation 慶應義塾大学・理工学部・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 10286643
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2018  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2017  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究では, 取引企業や顧客などの戦略的な取引相手に対する, 企業の最適方策を, 価格設定, 契約方式, サービス提供方法などの点から検討した。
第1の問題では, 戦略的な顧客に対する価格戦略を扱う。第2の問題においては, プロセス・イノベーションと製品イノベーションにおいて, 最適ライセンス契約方式にどのような違いが生じるかを検討した。第3の問題では, 近年取り上げられることが多い実績ベースの契約と, 以前からある商品保証契約の効率性比較を行った。第4の問題においては, サービス優先権を顧客に付与することにより, システム全体の効率を上げられることを示した。
This study focuses on the optimal behavior of a firm facing strategic agents such as customers and business partners in terms of product pricing, contracting and service provisioning.
The first problem investigates the pricing problem with strategic customers. The second problem explores how the difference in the type of innovation, either the process innovation or the product innovation, influences the form of the optimal contract for licensing its innovation to a rival firm. In the third problem, we focus on the performance based contract and the warranty contracts and compares them in terms of efficiency. In the fourth problem, we show that the overall efficiency of congestion prone system can be improved by assigning priorities to the customers.
 
Table of contents

 
Keyword
経営科学  

戦略的顧客  

価格設定  

ライセンシング  

優先権  

混雑ゲーム  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究(C)(一般)
研究期間 : 2015~2017
課題番号 : 15K01203
研究分野 : 複合領域
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Nov 12, 2018 15:24:15  
Creation date
Nov 12, 2018 15:24:15  
Registerd by
mediacenter
 
History
Nov 12, 2018    インデックス を変更
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2017 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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