慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN10203872-20220831-0041  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN10203872-20220831-0041.pdf
Type :application/pdf Download
Size :2.7 MB
Last updated :Apr 6, 2023
Downloads : 829

Total downloads since Apr 6, 2023 : 829
 
Release Date
 
Title
Title 小学校社会科の授業における教師の「ねがい」と授業過程  
Kana ショウガッコウ シャカイカ ノ ジュギョウ ニ オケル キョウシ ノ「ネガイ」ト ジュギョウ カテイ  
Romanization Shōgakkō shakaika no jugyō ni okeru kyōshi no "negai" to jugyō katei  
Other Title
Title  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 鹿毛, 雅治  
Kana カゲ, マサハル  
Romanization Kage, Masaharu  
Affiliation 慶應義塾大学教職課程センター教授  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学教職課程センター  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク キョウショク カテイ センター  
Romanization Keiō gijuku daigaku kyōshoku katei sentā  
Date
Issued (from:yyyy) 2022  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶應義塾大学教職課程センター年報  
Name (Translated) Annals of the Teacher Training Center Keio University  
Volume  
Issue 30  
Year 2021  
Month  
Start page 41  
End page 79  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
問題の所在
1. 授業における教師の「ねがい」
2. 学習指導案における教師の「ねがい」<分析1>
3. 小学校社会科における教師の「ねがい」が授業実践に及ぼす影響<分析2>
全体的考察
 
Keyword
 
NDC
 
Note

 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Apr 06, 2023 13:05:22  
Creation date
Apr 03, 2023 13:53:01  
Registerd by
mediacenter
 
History
Apr 3, 2023    インデックス を変更
Apr 6, 2023    Source Title,Table of contents 目次 を変更
Apr 6, 2023    Source Title Name (Translated) を変更
 
Index
/ Public / Teacher Training Center / Annals of the Teacher Training Center Keio University / 30 (2021)
 
Related to