慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN10079809-20230930-0039  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN10079809-20230930-0039.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.6 MB
Last updated :Oct 24, 2023
Downloads : 215

Total downloads since Oct 24, 2023 : 215
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル 中学校理科における観察・実験の充実化に向けた取り組みと生徒の実態に関する報告  
カナ チュウガッコウ リカ ニ オケル カンサツ・ジッケン ノ ジュウジツカ ニ ムケタ トリクミ ト セイト ノ ジッタイ ニ カンスル ホウコク  
ローマ字 Chūgakkō rika ni okeru kansatsu jikken no jūjitsuka ni muketa torikumi to seito no jittai ni kansuru hōkoku  
別タイトル
名前 A practical report on the enrichment of observations and experiments and actual condition of the students in science classes  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 竹田, 大樹  
カナ タケダ, ヒロキ  
ローマ字 Takeda, Hiroki  
所属 慶應義塾湘南藤沢中等部・高等部  
所属(翻訳) Keio Shonan Fujisawa Junior & Senior High School  
役割  
外部リンク  

名前 笹川, 浩美  
カナ ササガワ, ヒロミ  
ローマ字 Sasagawa, Hiromi  
所属 慶應義塾湘南藤沢中等部・高等部  
所属(翻訳) Keio Shonan Fujisawa Junior & Senior High School  
役割  
外部リンク  

名前 濱田, 純一  
カナ ハマダ, ジュンイチ  
ローマ字 Hamada, Junichi  
所属 慶應義塾湘南藤沢中等部・高等部  
所属(翻訳) Keio Shonan Fujisawa Junior & Senior High School  
役割  
外部リンク  

名前  
カナ  
ローマ字  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ  
ローマ字 Keiō gijuku daigaku Hiyoshi kiyō kankō iinkai  
日付
出版年(from:yyyy) 2023  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾大学日吉紀要. 自然科学  
翻訳 The Hiyoshi review of natural science  
 
70  
2023  
9  
開始ページ 39  
終了ページ 57  
ISSN
09117237  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
The purpose of this practical study was to improve science classes applying a Team Teaching approach. The results of the questionnaire showed that the Team-Teaching approach adopted in this study demonstrated the advantages, which previous studies indicated; also led to the enrichment of practical training contents and detailed instruction during the class time. In addition, the results suggest that the various experiments, observations, and Team Teaching approaches contributed to motivating the students' learning.
We consider the role of the science teacher is to interpret the purpose of the curriculum and devise lessons based on the knowledge accumulated in the natural sciences, while paying attention to the actual conditions of students and the school. In order to further enrich the existing framework curriculum, it is important to enhance observations and experiments, and to improve the learning environment by elaborating the contents of practical training and small-group education.
 
目次

 
キーワード
Proactive, Interactive, and Deep learning  

Observations and Experiments  

Team Teaching  

Curriculum  
NDC
 
注記
教育
 
言語
日本語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Oct 24, 2023 16:23:21  
作成日
Oct 24, 2023 16:23:21  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Oct 24, 2023    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / 日吉紀要 / 自然科学 / 70 (2023)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (850) 1st
2位 『うつほ物語』俊... (489)
3位 新自由主義に抗す... (380)
4位 731部隊と細菌戦 ... (367)
5位 『疱瘡除』と『寿... (308)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2457) 1st
2位 家族主義と個人主... (1915)
3位 中和滴定と酸塩基... (616)
4位 猫オルガンとはな... (535)
5位 学生の勉強方法に... (515)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース