アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN10079809-20230930-0039.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.6 MB
|
Last updated |
:Oct 24, 2023 |
Downloads |
: 311 |
Total downloads since Oct 24, 2023 : 311
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
中学校理科における観察・実験の充実化に向けた取り組みと生徒の実態に関する報告
|
カナ |
チュウガッコウ リカ ニ オケル カンサツ・ジッケン ノ ジュウジツカ ニ ムケタ トリクミ ト セイト ノ ジッタイ ニ カンスル ホウコク
|
ローマ字 |
Chūgakkō rika ni okeru kansatsu jikken no jūjitsuka ni muketa torikumi to seito no jittai ni kansuru hōkoku
|
|
別タイトル |
名前 |
A practical report on the enrichment of observations and experiments and actual condition of the students in science classes
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
竹田, 大樹
|
カナ |
タケダ, ヒロキ
|
ローマ字 |
Takeda, Hiroki
|
所属 |
慶應義塾湘南藤沢中等部・高等部
|
所属(翻訳) |
Keio Shonan Fujisawa Junior & Senior High School
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
笹川, 浩美
|
カナ |
ササガワ, ヒロミ
|
ローマ字 |
Sasagawa, Hiromi
|
所属 |
慶應義塾湘南藤沢中等部・高等部
|
所属(翻訳) |
Keio Shonan Fujisawa Junior & Senior High School
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
濱田, 純一
|
カナ |
ハマダ, ジュンイチ
|
ローマ字 |
Hamada, Junichi
|
所属 |
慶應義塾湘南藤沢中等部・高等部
|
所属(翻訳) |
Keio Shonan Fujisawa Junior & Senior High School
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku Hiyoshi kiyō kankō iinkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2023
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要. 自然科学
|
翻訳 |
The Hiyoshi review of natural science
|
巻 |
|
号 |
70
|
年 |
2023
|
月 |
9
|
開始ページ |
39
|
終了ページ |
57
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The purpose of this practical study was to improve science classes applying a Team Teaching approach. The results of the questionnaire showed that the Team-Teaching approach adopted in this study demonstrated the advantages, which previous studies indicated; also led to the enrichment of practical training contents and detailed instruction during the class time. In addition, the results suggest that the various experiments, observations, and Team Teaching approaches contributed to motivating the students' learning.
We consider the role of the science teacher is to interpret the purpose of the curriculum and devise lessons based on the knowledge accumulated in the natural sciences, while paying attention to the actual conditions of students and the school. In order to further enrich the existing framework curriculum, it is important to enhance observations and experiments, and to improve the learning environment by elaborating the contents of practical training and small-group education.
|
|
目次 |
|
キーワード |
Proactive, Interactive, and Deep learning
|
Observations and Experiments
|
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|