慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN1006705X-20220331-0031  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN1006705X-20220331-0031.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.3 MB
Last updated :Jun 9, 2022
Downloads : 1271

Total downloads since Jun 9, 2022 : 1271
 
Release Date
 
Title
Title 翻訳者の痛み : 多和田葉子『文字移植』における翻訳不可能性について  
Kana ホンヤクシャ ノ イタミ : タワダ ヨウコ『モジ イショク』ニ オケル ホンヤク フカノウセイ ニ ツイテ  
Romanization Hon'yakusha no itami : Tawada Yōko "Moji ishoku" ni okeru hon'yaku fukanōsei ni tsuite  
Other Title
Title Schmerz einer Übersetzerin : über die Unübersetzbarkeit in Yoko Tawadas Erzählung Mojiishoku  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 谷本, 知沙  
Kana タニモト, チサ  
Romanization Tanimoto, Chisa  
Affiliation 慶應義塾大学大学院文学研究科独文学専攻後期博士課程  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学独文学研究室  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ドクブンガク ケンキュウシツ  
Romanization Keiō gijuku daigaku dokubungaku kenkyūshitsu  
Date
Issued (from:yyyy) 2022  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 研究年報  
Name (Translated) Keio-Germanistik Jahresschrift  
Volume  
Issue 39  
Year 2022  
Month 3  
Start page 31  
End page 53  
ISSN
09174281  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
0. はじめに
1. 翻訳論をめぐる言説の布置
2. 「アルファベットの傷口」の翻訳不可能性 : アンネ・ドゥーデンと竜退治伝説
3. 翻訳不可能性と痛み : 翻訳不可能性に導かれる身体感覚
 
Keyword
 
NDC
 
Note
論文
 
Language
日本語  

ドイツ語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Jun 09, 2022 12:55:33  
Creation date
Jun 09, 2022 12:55:33  
Registerd by
mediacenter
 
History
Jun 9, 2022    インデックス を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Letters / Keio-Germanistik Jahresschrift   / 39 (2022)
 
Related to