慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN10065043-20020531-0009  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN10065043-20020531-0009.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.3 MB
Last updated :Apr 27, 2007
Downloads : 5529

Total downloads since Apr 27, 2007 : 5529
 
Release Date
 
Title
Title コミュニケーションと組織倫理  
Kana コミュニケーション ト ソシキ リンリ  
Romanization Komyunikeshon to soshiki rinri  
Other Title
Title Communication and organizational ethics  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 河野, 哲也  
Kana コウノ, テツヤ  
Romanization Kono, Tetsuya  
Affiliation  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
横浜  
Publisher
Name 慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku hiyoshi kiyo kanko iinkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2002  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶應義塾大学日吉紀要. 人文科学  
Name (Translated)  
Volume  
Issue 17  
Year 2002  
Month 5  
Start page 9  
End page 36  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
401702  
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
序:頻発する組織の不正
1. 従来の倫理学・徳育の限界
2. 組織的不正・不祥事の発生構造
3.倫理とコミュニケーション構造の分析
4. タテ型社会の特徴
5. タテ型社会の問題点
6. タテ型社会と組織的不正
7. コミュニケーションと倫理
8. 誠実な組織づくりのために
 (1)説明責任と情報公開
 (2)外部監査・審査
 (3)目的とルールの言語化
 (4)組織内での双方向的コミュニケーション
結 語
 
Keyword
 
NDC
 
Note

 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Apr 16, 2024 15:55:15  
Creation date
Apr 27, 2007 13:31:09  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / The Hiyoshi Review / The Hiyoshi review of the humanities / 17 (2002)
 
Related to