アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN10030060-20200930-0001.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:836.6 KB
|
Last updated |
:Feb 2, 2023 |
Downloads |
: 215 |
Total downloads since Feb 2, 2023 : 215
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
The value and practice of dialogic teaching
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
|
著者 |
名前 |
Shea, David P.
|
カナ |
シェイ, デビッド
|
ローマ字 |
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku Hiyoshi kiyō kankō iinkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2020
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要. 英語英米文学
|
翻訳 |
The Keio University Hiyoshi review of English studies
|
巻 |
|
号 |
73
|
年 |
2020
|
月 |
9
|
開始ページ |
1
|
終了ページ |
27
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This paper presents a grounded analysis of student attitudes toward the dialogic instructional style used in an advanced, first-year university EFL classroom. During the two semesters of a year-long class that met weekly, I conducted 22 anonymous surveys of student opinion, which I analyzed qualitatively. Three general themes emerged. First, students shifted their view of the L2, adopting a more active and engaged stance toward language study. Second, students expressed positive endorsement for the teacher’s interactional style, albeit with some reservations about overlap and interruption. Third, students seemed to appropriate a new sense of identity vis-à-vis English, with increased confidence and commitment. Findings suggest that the dialogic approach was grounded in a social orientation to the L2 in the third space of the FL classroom.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Oct 29, 2020 | | インデックス を変更 |
Dec 8, 2020 | | 上位タイトル 翻訳 を変更 |
Feb 2, 2023 | | 上位タイトル 巻,上位タイトル 号,上位タイトル 年,上位タイトル を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|