| アイテムタイプ |
Article |
| ID |
|
| プレビュー |
| 画像 |
|
| キャプション |
|
|
| 本文 |
AN10030060-20200120-0047.pdf
| Type |
:application/pdf |
Download
|
| Size |
:1.3 MB
|
| Last updated |
:Feb 2, 2023 |
| Downloads |
: 793 |
Total downloads since Feb 2, 2023 : 793
|
|
| 本文公開日 |
|
| タイトル |
| タイトル |
Constructing academic discourse : dialogic instruction in an EFL film class
|
| カナ |
|
| ローマ字 |
|
|
| 別タイトル |
| 名前 |
映画教材を活用した授業 : ダイアログの方法を探る
|
| カナ |
エイガ キョウザイ オ カツヨウシタ ジュギョウ : ダイアログ ノ ホウホウ オ サグル
|
| ローマ字 |
Eiga kyōzai o katsuyōshita jugyō : daiarogu no hōhō o saguru
|
|
| 著者 |
| 名前 |
Shea, David
|
| カナ |
シェイ, デビッド
|
| ローマ字 |
|
| 所属 |
|
| 所属(翻訳) |
|
| 役割 |
|
| 外部リンク |
|
|
| 版 |
|
| 出版地 |
|
| 出版者 |
| 名前 |
慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会
|
| カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ
|
| ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku Hiyoshi kiyō kankō iinkai
|
|
| 日付 |
| 出版年(from:yyyy) |
2020
|
| 出版年(to:yyyy) |
|
| 作成日(yyyy-mm-dd) |
|
| 更新日(yyyy-mm-dd) |
|
| 記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
| 形態 |
|
| 上位タイトル |
| 名前 |
慶應義塾大学日吉紀要. 英語英米文学
|
| 翻訳 |
The Hiyoshi review of English studies
|
| 巻 |
|
| 号 |
72
|
| 年 |
2020
|
| 月 |
1
|
| 開始ページ |
47
|
| 終了ページ |
72
|
|
| ISSN |
|
| ISBN |
|
| DOI |
|
| URI |
|
| JaLCDOI |
|
| NII論文ID |
|
| 医中誌ID |
|
| その他ID |
|
| 博士論文情報 |
| 学位授与番号 |
|
| 学位授与年月日 |
|
| 学位名 |
|
| 学位授与機関 |
|
|
| 抄録 |
In this paper, I present a practical, grounded analysis of a first-year university English film class, with the goal to chronicle both the elements of instruction and what students thought about class activities. As instructor, I have tried to adopt a dialogic approach to develop academic proficiency, grounded in the oral interaction of wholeclass discussion that aims to have students think critically and express ideas in a creative, productive manner. I draw on reflective teacher journals and anonymous student surveys, to describe how I have taught the course during my career at Keio University. I begin by noting the films selected, and discuss such features as how the quizzes were enacted to ensure that everyone did the homework. I also note how discussion was organized to improve both language skills and discursive argumentation, and how written essays were assigned to extend classroom discussion. I conclude by noting that shared talk within a supportive environment stimulated critical thinking, suggesting new identifications with English and carrying broad implications for EFL pedagogy.
|
|
| 目次 |
|
| キーワード |
|
| NDC |
|
| 注記 |
|
| 言語 |
|
| 資源タイプ |
|
| ジャンル |
| Departmental Bulletin Paper
|
|
| 著者版フラグ |
|
| 関連DOI |
|
| アクセス条件 |
|
| 最終更新日 |
|
| 作成日 |
|
| 所有者 |
|
| 更新履歴 |
| Jun 11, 2020 | | インデックス を変更 |
| Feb 2, 2023 | | 上位タイトル 巻,上位タイトル 号,上位タイトル 年,上位タイトル を変更 |
|
|
| インデックス |
|
| 関連アイテム |
|