アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN10030060-20200120-0047.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.3 MB
|
Last updated |
:Feb 2, 2023 |
Downloads |
: 446 |
Total downloads since Feb 2, 2023 : 446
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Constructing academic discourse : dialogic instruction in an EFL film class
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
映画教材を活用した授業 : ダイアログの方法を探る
|
カナ |
エイガ キョウザイ オ カツヨウシタ ジュギョウ : ダイアログ ノ ホウホウ オ サグル
|
ローマ字 |
Eiga kyōzai o katsuyōshita jugyō : daiarogu no hōhō o saguru
|
|
著者 |
名前 |
Shea, David
|
カナ |
シェイ, デビッド
|
ローマ字 |
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku Hiyoshi kiyō kankō iinkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2020
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要. 英語英米文学
|
翻訳 |
The Hiyoshi review of English studies
|
巻 |
|
号 |
72
|
年 |
2020
|
月 |
1
|
開始ページ |
47
|
終了ページ |
72
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
In this paper, I present a practical, grounded analysis of a first-year university English film class, with the goal to chronicle both the elements of instruction and what students thought about class activities. As instructor, I have tried to adopt a dialogic approach to develop academic proficiency, grounded in the oral interaction of wholeclass discussion that aims to have students think critically and express ideas in a creative, productive manner. I draw on reflective teacher journals and anonymous student surveys, to describe how I have taught the course during my career at Keio University. I begin by noting the films selected, and discuss such features as how the quizzes were enacted to ensure that everyone did the homework. I also note how discussion was organized to improve both language skills and discursive argumentation, and how written essays were assigned to extend classroom discussion. I conclude by noting that shared talk within a supportive environment stimulated critical thinking, suggesting new identifications with English and carrying broad implications for EFL pedagogy.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Jun 11, 2020 | | インデックス を変更 |
Feb 2, 2023 | | 上位タイトル 巻,上位タイトル 号,上位タイトル 年,上位タイトル を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|