慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN10030060-20200120-0047  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN10030060-20200120-0047.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.3 MB
Last updated :Feb 2, 2023
Downloads : 446

Total downloads since Feb 2, 2023 : 446
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Constructing academic discourse : dialogic instruction in an EFL film class  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前 映画教材を活用した授業 : ダイアログの方法を探る  
カナ エイガ キョウザイ オ カツヨウシタ ジュギョウ : ダイアログ ノ ホウホウ オ サグル  
ローマ字 Eiga kyōzai o katsuyōshita jugyō : daiarogu no hōhō o saguru  
著者
名前 Shea, David  
カナ シェイ, デビッド  
ローマ字  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ  
ローマ字 Keiō gijuku daigaku Hiyoshi kiyō kankō iinkai  
日付
出版年(from:yyyy) 2020  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾大学日吉紀要. 英語英米文学  
翻訳 The Hiyoshi review of English studies  
 
72  
2020  
1  
開始ページ 47  
終了ページ 72  
ISSN
09117180  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
In this paper, I present a practical, grounded analysis of a first-year university English film class, with the goal to chronicle both the elements of instruction and what students thought about class activities. As instructor, I have tried to adopt a dialogic approach to develop academic proficiency, grounded in the oral interaction of wholeclass discussion that aims to have students think critically and express ideas in a creative, productive manner. I draw on reflective teacher journals and anonymous student surveys, to describe how I have taught the course during my career at Keio University. I begin by noting the films selected, and discuss such features as how the quizzes were enacted to ensure that everyone did the homework. I also note how discussion was organized to improve both language skills and discursive argumentation, and how written essays were assigned to extend classroom discussion. I conclude by noting that shared talk within a supportive environment stimulated critical thinking, suggesting new identifications with English and carrying broad implications for EFL pedagogy.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Feb 02, 2023 15:00:46  
作成日
Jun 11, 2020 09:07:28  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Jun 11, 2020    インデックス を変更
Feb 2, 2023    上位タイトル 巻,上位タイトル 号,上位タイトル 年,上位タイトル を変更
 
インデックス
/ Public / 日吉紀要 / 英語英米文学 / 72 (2020)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 新自由主義に抗す... (427) 1st
2位 斎藤隆夫の「粛軍... (340)
3位 慶應義塾図書館史... (271)
4位 認知文法から考え... (265)
5位 M&Aにおける... (263)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 <<Qu'... (1470) 1st
2位 新参ファンと古参... (437)
3位 731部隊と細菌戦 ... (314)
4位 日本における美容... (268)
5位 新自由主義に抗す... (267)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース