アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN10030060-20190331-0075.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.2 MB
|
Last updated |
:Oct 15, 2019 |
Downloads |
: 935 |
Total downloads since Oct 15, 2019 : 935
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
メルヴィルの紀行文学にみるディアスポラの海
|
カナ |
メルヴィル ノ キコウ ブンガク ニ ミル ディアスポラ ノ ウミ
|
ローマ字 |
Melville no kikō bungaku ni miru diasupora no umi
|
|
別タイトル |
名前 |
Melville's Travel Account Across the Ocean of Diaspora
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
竹内, 美佳子
|
カナ |
タケウチ, ミカコ
|
ローマ字 |
Takeuchi, Mikako
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku Hiyoshi kiyo kanko iinkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2019
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要. 英語英米文学
|
翻訳 |
The Hiyoshi review of English studies
|
巻 |
|
号 |
71
|
年 |
2019
|
月 |
3
|
開始ページ |
75
|
終了ページ |
95
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Herman Melville's multiculturalism has become a critical focus since the 1960s. Ahead of critics, African American novelists such as Wright and Ellison had perceived Melville's social consciousness in the 1940s. This essay explores the origin of Melville's impact on the African American mind in his autobiographical novel, Redburn (1849). In contrast to romantic portrayals of Liverpool in traditional travelogues, Melville renders the city with dismal realism. Redburn's voyage is overshadowed by the presence of a sailor who had served for Portuguese slavers. Entering port, Redburn notices a slave ship loaded with gold ore from the Coast of Guinea. Cotton ships from the American South also frequent the dock. He sees people starving to death in an alley lined with cotton warehouses, which exemplify the storage of profit generated by American slavery and British mercantilism. Facing the statuary of Lord Nelson in front of the Merchants' Exchange, Redburn is drawn to four naked figures in chain around the pedestal, which are emblematic of Nelson's victory in the Battle of Trafalgar. The manacled captives remind Redburn of African slaves in the market-place of Virginia and Carolina. Melville's perspective on the city
Melville's Travel Account Across the Ocean of Diaspora 95
thus undermines the monumental history of imperialism on both shores of the Atlantic. The ship bound homeward to New York carries innumerable impoverished Irish immigrants. Melville's allusion to 18th-century slave narratives evokes the Middle Passage, which was beyond comparison with the immigrants' voyage to the American Dream. Redburn remarks in the home port : 'Down goes our old anchor, fathoms down into the free and independent Yankee mud.' This statement is not self-content nationalism, but a declaration of the need for ceaseless transformation of the self into the ideal. With the hero's rigorous will to behold 'the real sight of this world,' Melville’s travelogue confronts the modern era from its multiracial standpoint.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Apr 5, 2019 | | インデックス を変更 |
Oct 15, 2019 | | 別タイトル 名前,著者 名前,上位タイトル 巻,上位タイトル 号,上位タイトル 年,上位タイトル,抄録 内容 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|