アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN10030060-20161031-0025.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:2.0 MB
|
Last updated |
:Jun 19, 2017 |
Downloads |
: 413 |
Total downloads since Jun 19, 2017 : 413
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Communication issues in the L2 classroom
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
第二外国語クラスでのコミュニケーションの問題
|
カナ |
ダイニ ガイコクゴ クラス デノ コミュニケーション ノ モンダイ
|
ローマ字 |
Daini gaikokugo kurasu deno komyunikeshon no mondai
|
|
著者 |
名前 |
Hynes, Martin K.
|
カナ |
ハインズ, マーティン K.
|
ローマ字 |
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku Hiyoshi kiyo kanko iinkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2016
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要. 英語英米文学
|
翻訳 |
The Hiyoshi review of English studies
|
巻 |
|
号 |
68
|
年 |
2016
|
月 |
10
|
開始ページ |
25
|
終了ページ |
49
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Poor communication between native English-speaking instructors and lowlevel language learners, can be a familiar feature of the Japanese classroom. From the observations of an English lesson, this paper will examine the reasons for this breakdown, arguing that a combination of factors were responsible. These included ; inter-cultural issues, low student motivation and the instructor's teaching methodology. Chapter 1 will describe the teaching context and provide a linguistic and ethnographic analysis of the opening exchanges between the lecturer and the learners. In chapter 2 this discourse will be examined in greater detail and reasons for the breakdown in communication discussed, focusing on such host-culture concepts as 'group' and 'individual face needs'. Chapter 3 will briefly examine different aspects of motivation from an educational perspective and give reasons for the students' apparent disinterest in learning English (herein L2). In the final chapter, a number of proposals are made, which it is hoped, could diminish the inter-cultural misunderstanding, enhance motivation and thus improve L2 acquisition.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|