Item Type |
Article |
ID |
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Preview |
Image |
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Caption |
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Full text |
AN00234698-20230800-0301.pdf
Type |
:application/pdf |
Not yet released
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Size |
:2.3 MB
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Last updated |
:Oct 31, 2023 |
Downloads |
: 0 |
Total downloads since Oct 31, 2023 : 0
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Release Date |
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Title |
Title |
地域ブランドの創造に向けたシティプロモーション : ソーシャルメディアの活用に着目して
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Kana |
チイキ ブランド ノ ソウゾウ ニ ムケタ シティ プロモーション : ソーシャル メディア ノ カツヨウ ニ チャクモクシテ
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Romanization |
Chiiki burando no sōzō ni muketa shiti puromōshon : sōsharu media no katsuyō ni chakumokushite
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Other Title |
Title |
City promotion for creation of place brand : focusing on the use of social media
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Kana |
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Romanization |
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Creator |
Name |
八木橋, 彰
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Kana |
ヤギハシ, アキラ
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Romanization |
Yagihashi, Akira
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Affiliation |
会津大学短期大学部
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Affiliation (Translated) |
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Role |
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Link |
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Edition |
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Place |
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Publisher |
Name |
慶應義塾大学出版会
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Kana |
ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ
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Romanization |
Keiō gijuku daigaku shuppankai
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Date |
Issued (from:yyyy) |
2023
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Issued (to:yyyy) |
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Created (yyyy-mm-dd) |
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Updated (yyyy-mm-dd) |
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Captured (yyyy-mm-dd) |
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Physical description |
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Source Title |
Name |
三田商学研究
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Name (Translated) |
Mita business review
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Volume |
66
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Issue |
3
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Year |
2023
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Month |
8
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Start page |
301
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End page |
317
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII Article ID |
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Ichushi ID |
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Other ID |
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Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
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Date of granted |
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Degree name |
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Degree grantor |
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Abstract |
人口減少が顕著にありつつある中で,地方自治体では,地域の魅力をどのように創造するかということが課題となっている。その具体的な施策として地域資源を活用した地域ブランドの創造,およびそのブランディングの手段として,観光客のみならず地域内の住民にも向けたシティプロモーションが行われており,その中でもソーシャルメディアの活用が注目されている。
そこで本稿では,地域ブランドの創造に向けたシティプロモーション,具体的には,地域への共感,およびまちづくりへの参画を創造するためのソーシャルメディア上での表現方法や要素について,会津若松市のシティプロモーションを研究対象としたテキストマイニングによる分析を行った。
分析の結果,会津若松市のシティプロモーションは,多くの地域住民が可能な範囲でまちづくりへ参画できる機会となっており,鶴ヶ城などの歴史の象徴や東山温泉など一般的にも知られている観光地の他にも,地域住民でなければ知らないさまざまなテーマ・トピックを扱っていることがわかった。また,共感が獲得できるのは,会津若松市のすでに知られている歴史や観光地について扱った内容であるからで,その画像を見ることによって何かを感じて共感がもたらされている可能性が考えられる。
In this paper, we examined the city promotion for the creation of a place brand, specifically, text mining on the city promotion of Aizu-Wakamatsu city for research on expression methods and elements on social media for creating empathy with the region and participation in community development.
As a result of analysis, the city promotion of Aizu-Wakamatsu city is an opportunity for many local residents to participate in community development as much as possible. We think that the content that can gain sympathy is the content that deals with the generally known history and sightseeing spots of Aizu-Wakamatsu City.
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Table of contents |
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Keyword |
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NDC |
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Note |
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Type of resource |
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Text version |
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Related DOI |
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Access conditions |
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