慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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AN00234698-20230800-0117  
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Full text
AN00234698-20230800-0117.pdf
Type :application/pdf Not yet released
Size :2.1 MB
Last updated :Oct 31, 2023
Downloads : 0

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Release Date
2024-08-25  
Title
Title 消費者の製品評価に与える広告音楽の効果 : 制御焦点理論による新曲 vs. 定番曲の検討  
Kana ショウヒシャ ノ セイヒン ヒョウカ ニ アタエル コウコク オンガク ノ コウカ : セイギョ ショウテン リロン ニ ヨル シンキョク vs. テイバンキョク ノ ケントウ  
Romanization Shōhisha no seihin hyōka ni ataeru kōkoku ongaku no kōka : seigyo shōten riron ni yoru shinkyoku vs. teibankyoku no kentō  
Other Title
Title Effects of music in advertising on brand evaluation : an examination of new vs. standard songs using regulatory focus theory  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 小野, 晃典  
Kana オノ, アキノリ  
Romanization Ono, Akinori  
Affiliation 慶應義塾大学商学部  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  

Name 小野, 雅琴  
Kana オノ, マコト  
Romanization Ono, Makoto  
Affiliation 明治大学  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  

Name  
Kana  
Romanization  
Affiliation  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学出版会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ  
Romanization Keiō gijuku daigaku shuppankai  
Date
Issued (from:yyyy) 2023  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田商学研究  
Name (Translated) Mita business review  
Volume 66  
Issue 3  
Year 2023  
Month 8  
Start page 117  
End page 131  
ISSN
0544571X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
広告音楽は,消費者の製品評価に影響を与える重要な構成要素であるものの,その効果はまだ十分には解明されていない。本研究は,馴染みのない「新曲」と馴染みのある「定番曲」のいずれを広告音楽として起用することが,広告対象製品に対する消費者のより好ましい評価に帰着するかということを,制御焦点理論に基づいて初めて検討した。2つの実験を行った結果,広告音楽として新曲を聴いた消費者は,その制御焦点が促進焦点的になり,広告メッセージが促進焦点的である場合に製品を好ましく評価する一方,広告音楽として定番曲を聴いた消費者は,その制御焦点が予防焦点的になり,広告メッセージが予防焦点的である場合に製品を好ましく評価する,ということが見出された。
Although music in advertising is an essential element for influencing consumer evaluations on advertised brands, its effects remain poorly understood. This study examines. for the first time based on regulatory focus theory, whether using unfamiliar "new music" or familiar "standard music" as music in advertising affects consumer evaluations on advertised product. The results of two experiments reveals that consumers' regulatory focus can be influenced by the music in advertising, and in turn consumers who exposed to the "new music" evaluate the product more favorably when the advertising message was promotion-focused, whereas consumers who exposed to the "standard music" evaluate the product more favorably when the advertising message was prevention-focused.
 
Table of contents

 
Keyword
楽曲の馴染み (精通性)  

広告音楽と広告メッセージの適合性  
NDC
 
Note
髙橋郁夫教授退任記念号
論文
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Oct 31, 2023 14:34:14  
Creation date
Oct 31, 2023 14:34:14  
Registerd by
mediacenter
 
History
Oct 31, 2023    インデックス を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Business and Commerce / Mita business review / 66 (2023) / 66(3) 202308
 
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