Item Type |
Article |
ID |
|
Preview |
Image |
|
Caption |
|
|
Full text |
AN00234698-20201000-0137.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:7.1 MB
|
Last updated |
:Apr 20, 2022 |
Downloads |
: 2094 |
Total downloads since Apr 20, 2022 : 2094
|
|
Release Date |
|
Title |
Title |
マーケティング戦略におけるビッグデータの活用
|
Kana |
マーケティング センリャク ニ オケル ビッグ データ ノ カツヨウ
|
Romanization |
Māketingu senryaku ni okeru biggu dēta no katsuyō
|
|
Other Title |
Title |
Big data utilization in marketing strategies
|
Kana |
|
Romanization |
|
|
Creator |
Name |
高田, 英亮
|
Kana |
タカタ, ヒデスケ
|
Romanization |
Takata, Hidesuke
|
Affiliation |
慶應義塾大学商学部
|
Affiliation (Translated) |
|
Role |
|
Link |
|
|
Edition |
|
Place |
|
Publisher |
Name |
慶應義塾大学出版会
|
Kana |
ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ
|
Romanization |
Keiō gijuku daigaku shuppankai
|
|
Date |
Issued (from:yyyy) |
2020
|
Issued (to:yyyy) |
|
Created (yyyy-mm-dd) |
|
Updated (yyyy-mm-dd) |
|
Captured (yyyy-mm-dd) |
|
|
Physical description |
|
Source Title |
Name |
三田商学研究
|
Name (Translated) |
Mita business review
|
Volume |
63
|
Issue |
4
|
Year |
2020
|
Month |
10
|
Start page |
137
|
End page |
149
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII Article ID |
|
Ichushi ID |
|
Other ID |
|
Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
|
Date of granted |
|
Degree name |
|
Degree grantor |
|
|
Abstract |
ビッグデータがマーケティング戦略や成果に及ぼす影響は, ここ10年ほどマーケティング分野において注目を集めている重要な研究課題の1つである。本稿では, この課題についての理解を深めるべく, まず, ビッグデータとは何かを示し, 次に, マーケティング・ミックス活動に注目して, ビッグデータの活用事例を紹介する。その後, 既存研究をふまえながら, マーケティング戦略においてビッグデータをうまく活用するために重要なことは何かについて考える。その際, 本稿は特にアダプティブ・ケイパビリティとイグノランス・ベースト・ビューに着目する。
|
|
Table of contents |
|
Keyword |
|
NDC |
|
Note |
|
Language |
|
Type of resource |
|
Genre |
|
Text version |
|
Related DOI |
|
Access conditions |
|
Last modified date |
|
Creation date |
|
Registerd by |
|
History |
Jan 28, 2021 | | インデックス を変更 |
Oct 25, 2021 | | Full text,Publisher Romanization,NDC を変更 |
Apr 20, 2022 | | Creator Name を変更 |
|
|
Index |
|
Related to |
|