Item Type |
Article |
ID |
|
Preview |
Image |
|
Caption |
|
|
Full text |
AN00234698-20201000-0111.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:8.4 MB
|
Last updated |
:Oct 25, 2021 |
Downloads |
: 1350 |
Total downloads since Oct 25, 2021 : 1350
|
|
Release Date |
|
Title |
Title |
機械学習とマーケティング
|
Kana |
キカイ ガクシュウ ト マーケティング
|
Romanization |
Kikai gakushū to māketingu
|
|
Other Title |
Title |
Machine learning and marketing
|
Kana |
|
Romanization |
|
|
Creator |
Name |
里村, 卓也
|
Kana |
サトムラ, タクヤ
|
Romanization |
Satomura, Takuya
|
Affiliation |
慶應義塾大学商学部
|
Affiliation (Translated) |
|
Role |
|
Link |
|
|
Edition |
|
Place |
|
Publisher |
Name |
慶應義塾大学出版会
|
Kana |
ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ
|
Romanization |
Keiō gijuku daigaku shuppankai
|
|
Date |
Issued (from:yyyy) |
2020
|
Issued (to:yyyy) |
|
Created (yyyy-mm-dd) |
|
Updated (yyyy-mm-dd) |
|
Captured (yyyy-mm-dd) |
|
|
Physical description |
|
Source Title |
Name |
三田商学研究
|
Name (Translated) |
Mita business review
|
Volume |
63
|
Issue |
4
|
Year |
2020
|
Month |
10
|
Start page |
111
|
End page |
121
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII Article ID |
|
Ichushi ID |
|
Other ID |
|
Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
|
Date of granted |
|
Degree name |
|
Degree grantor |
|
|
Abstract |
近年, マーケティング分野でのビッグデータの活用が活発になってきている。これに対応して機械学習のアルゴリズムを利用した計量的マーケティングの研究も進みつつある。本稿では, マーケティング研究と機械学習の関係について概観し, また機械学習のアルゴリズムを利用したマーケティング分析に関する研究を紹介する。さらに機械学習とマーケティング研究の今後について展望する。
|
|
Table of contents |
|
Keyword |
|
NDC |
|
Note |
|
Language |
|
Type of resource |
|
Genre |
|
Text version |
|
Related DOI |
|
Access conditions |
|
Last modified date |
|
Creation date |
|
Registerd by |
|
History |
Jan 28, 2021 | | インデックス を変更 |
Oct 25, 2021 | | Full text,Publisher Romanization,NDC を変更 |
|
|
Index |
|
Related to |
|