慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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AN00234698-20201000-0061  
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Release Date
 
Title
Title マクロ・マーケティング視点より見た日本の消費者政策  
Kana マクロ・マーケティング シテン ヨリ ミタ ニホン ノ ショウヒシャ セイサク  
Romanization Makuro māketingu shiten yori mita Nihon no shōhisha seisaku  
Other Title
Title Macromarketing perspectives on Japan's consumer policy  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 高橋, 郁夫  
Kana タカハシ, イクオ  
Romanization Takahashi, Ikuo  
Affiliation 慶應義塾大学商学部  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学出版会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ  
Romanization Keiō gijuku daigaku shuppankai  
Date
Issued (from:yyyy) 2020  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田商学研究  
Name (Translated) Mita business review  
Volume 63  
Issue 4  
Year 2020  
Month 10  
Start page 61  
End page 76  
ISSN
0544571X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本稿の目的は, マーケティングと消費者政策の関連性を体系的に整理し, 消費者政策をマクロ・マーケティング論の中に位置づけることにある。具体的には, マクロ・マーケティングシステムの成果指標として経済成長, 生活の質, 幸福感を想定し, 日本の消費者政策の内容をマーケティング・ミックス (4Ps) の要素ごとに整理する。これらの作業を通じて, 消費者政策がマクロ・マーケティング論の重要な構成要素であることを確認するとともに, 今後の日本の消費者政策の課題解決にマクロ・マーケティング研究が貢献しうることを明らかにする。
The purpose of this paper is to describe the relationship between marketing and consumer policy systematically, and position consumer policy in a study called macro marketing. Specifically, assuming economic growth, quality of life, and well-being as performance indicators of the macro marketing system, the contents of Japan's consumer policy for each element of the marketing mix (4Ps) are explained. Through these works, we confirm that consumer policy is an important component of a macromarketing study and clarify that macromarketing research can contribute to the solution of future consumer policy issues in Japan.
 
Table of contents

 
Keyword
マクロ・マーケティング  

消費者政策  

マーケティング理念  

マーケティング・ミックス (4Ps)  

経済成長 (economic growth)  

生活の質 (quality of life)  

幸福感 (happiness)  

消費者志向経営  

消費者市民社会  

SDGs  
NDC
 
Note
堀越比呂志教授退任記念号
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Oct 25, 2021 10:15:00  
Creation date
Jan 28, 2021 12:41:32  
Registerd by
mediacenter
 
History
Jan 28, 2021    インデックス を変更
Jun 1, 2021    Abstract 内容,NDC を変更
Oct 12, 2021    Creator Link を変更
Oct 25, 2021    Full text,Publisher Romanization を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Business and Commerce / Mita business review / 63 (2020) / 63(4) 202010
 
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