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AN00234698-20140200-0047  
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Release Date
 
Title
Title ユーザーイノベーションプロセスに関する一考察  
Kana ユーザー イノベーション プロセス ニ カンスル イチ コウサツ  
Romanization Yuza inobeshon purosesu ni kansuru ichi kosatsu  
Other Title
Title A study on user innovation process  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 上野, 哲郎  
Kana ウエノ, テツロウ  
Romanization Ueno, Tetsuro  
Affiliation 和光大学  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学出版会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku shuppankai  
Date
Issued (from:yyyy) 2014  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田商学研究  
Name (Translated) Mita business review  
Volume 56  
Issue 6  
Year 2014  
Month 2  
Start page 47  
End page 52  
ISSN
0544571X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本稿の目的は, ユーザーイノベーションが生じるプロセスのモデル化を試みることである。従来のユーザーイノベーション研究においては, イノベーションが生じるプロセスの分析が不十分であったので, 本稿では, Linuxの初期の開発プロセスを検討し, いかにしてユーザーによるイノベーションが生じたのか, その引き金となった要因は何かについて, モデル化を行うことで, 次の知見を得た。ユーザーイノベーションの原点は, 既存製品の使用を通じて学習したユーザーが, 市場にない, より使い易い製品を求めることにある。そして, このユーザーが, リードユーザーとして成長し, 周りの問題や関心を同じくする他のユーザーを巻き込んでユーザーコミュニティが形成されると, イノベーションは加速される。ユーザーイノベーションは, このようなプロセスを有している。
This purpose of paper should be to attempt to make the user innovation process model.
Analysis of process innovation in user innovation research of the past is inadequate. 
We considered how caused any innovation by user, or about something that trigger the innovation in the early development process of Linux.
And we present the following findings. 
The origin of user innovation is users with learning through the use of an existing product and desiring a product for easy to use. 
And when this user may grow as lead users and user communities involving other users with the same issues and interests accelerated innovation and user communities involving is formed, innovation is accelerated.
 
Table of contents

 
Keyword
ユーザーイノベーション  

イノベーションプロセス  

リードユーザー  

ユーザーコミュニティ  
NDC
 
Note
今口忠政教授退任記念号#論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Jun 11, 2015 10:17:39  
Creation date
Jun 12, 2014 14:45:31  
Registerd by
mediacenter
 
History
Sep 3, 2014    フリーキーワード, 版, 本文 を変更
Jun 11, 2015    抄録, 本文 を変更
Jun 11, 2015    本文 を変更
Jun 11, 2015    抄録 を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Business and Commerce / Mita business review / 56 (2013) / 56(6) 201402
 
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