Item Type |
Article |
ID |
|
Preview |
Image |
|
Caption |
|
|
Full text |
AN00234698-20101000-0011.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:6.4 MB
|
Last updated |
:Sep 12, 2011 |
Downloads |
: 8908 |
Total downloads since Sep 12, 2011 : 8908
|
|
Release Date |
|
Title |
Title |
ホビー市場における消費者行動と社会的相互作用
|
Kana |
ホビー シジョウ ニ オケル ショウヒシャ コウドウ ト シャカイテキ ソウゴ サヨウ
|
Romanization |
Hobi shijo ni okeru shohisha kodo to shakaiteki sogo sayo
|
|
Other Title |
Title |
Buyer behavior and social interactions in hobby markets
|
Kana |
|
Romanization |
|
|
Creator |
Name |
小野, 晃典
|
Kana |
オノ, アキノリ
|
Romanization |
Ono, Akinori
|
Affiliation |
|
Affiliation (Translated) |
|
Role |
|
Link |
|
|
Edition |
|
Place |
|
Publisher |
Name |
慶應義塾大学出版会
|
Kana |
ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ
|
Romanization |
Keio gijuku daigaku shuppankai
|
|
Date |
Issued (from:yyyy) |
2010
|
Issued (to:yyyy) |
|
Created (yyyy-mm-dd) |
|
Updated (yyyy-mm-dd) |
|
Captured (yyyy-mm-dd) |
|
|
Physical description |
|
Source Title |
Name |
三田商学研究
|
Name (Translated) |
Mita business review
|
Volume |
53
|
Issue |
4
|
Year |
2010
|
Month |
10
|
Start page |
11
|
End page |
33
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII Article ID |
|
Ichushi ID |
|
Other ID |
|
Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
|
Date of granted |
|
Degree name |
|
Degree grantor |
|
|
Abstract |
本論は, ホビー製品の2つの特性を定義した上で, 消費者関与研究の知見を活かしてホビー消費者の個人特性を論じると共に, 新製品普及研究の知見を活かしてホビー消費者の社会的相互作用を論じる。集中的消費やこだわり, あるいは, 創作活動といった特性は, ホビー消費者に特有とは言えない高関与消費者の特性である一方, ホビー消費者間の関係, および, ホビー消費者と一般市民の間に特有の関係のモデル化が重要であるということが見いだされる。
|
|
Table of contents |
|
Keyword |
ホビー(パソコン・ゲーム・アニメ・マンガ・アイドル・鉄道)
|
|
NDC |
|
Note |
|
Language |
|
Type of resource |
|
Genre |
|
Text version |
|
Related DOI |
|
Access conditions |
|
Last modified date |
|
Creation date |
|
Registerd by |
|
History |
Sep 12, 2011 | | フリーキーワード, 本文, キーワード を変更 |
May 23, 2012 | | フリーキーワード, 版, キーワード を変更 |
|
|
Index |
|
Related to |
|