慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN00234698-20101000-0011  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN00234698-20101000-0011.pdf
Type :application/pdf Download
Size :6.4 MB
Last updated :Sep 12, 2011
Downloads : 8908

Total downloads since Sep 12, 2011 : 8908
 
Release Date
 
Title
Title ホビー市場における消費者行動と社会的相互作用  
Kana ホビー シジョウ ニ オケル ショウヒシャ コウドウ ト シャカイテキ ソウゴ サヨウ  
Romanization Hobi shijo ni okeru shohisha kodo to shakaiteki sogo sayo  
Other Title
Title Buyer behavior and social interactions in hobby markets  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 小野, 晃典  
Kana オノ, アキノリ  
Romanization Ono, Akinori  
Affiliation  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学出版会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku shuppankai  
Date
Issued (from:yyyy) 2010  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田商学研究  
Name (Translated) Mita business review  
Volume 53  
Issue 4  
Year 2010  
Month 10  
Start page 11  
End page 33  
ISSN
0544571X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本論は, ホビー製品の2つの特性を定義した上で, 消費者関与研究の知見を活かしてホビー消費者の個人特性を論じると共に, 新製品普及研究の知見を活かしてホビー消費者の社会的相互作用を論じる。集中的消費やこだわり, あるいは, 創作活動といった特性は, ホビー消費者に特有とは言えない高関与消費者の特性である一方, ホビー消費者間の関係, および, ホビー消費者と一般市民の間に特有の関係のモデル化が重要であるということが見いだされる。
 
Table of contents

 
Keyword
ホビー(パソコン・ゲーム・アニメ・マンガ・アイドル・鉄道)  

消費者関与  

新製品普及  

採用者カテゴリー  

トリクルダウン  

非採用者  

オタク  

マニア  

ファン  

隠れファン  
NDC
 
Note
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
May 23, 2012 11:02:01  
Creation date
Mar 11, 2011 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
Sep 12, 2011    フリーキーワード, 本文, キーワード を変更
May 23, 2012    フリーキーワード, 版, キーワード を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Business and Commerce / Mita business review / 53 (2010) / 53(4) 201010
 
Related to