慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN00234698-20081000-0001  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN00234698-20081000-0001.pdf
Type :application/pdf Download
Size :784.9 KB
Last updated :Dec 9, 2009
Downloads : 2193

Total downloads since Dec 9, 2009 : 2193
 
Release Date
 
Title
Title マーケティング経済学研究をめざして : 最終講義  
Kana マーケティング ケイザイガク ケンキュウ オ メザシテ : サイシュウ コウギ  
Romanization Maketingu keizaigaku kenkyu o mezashite : saishu kogi  
Other Title
Title The last lecture "Quest for marketing economics"  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 樫原, 正勝  
Kana カシハラ, マサカツ  
Romanization Kashihara, Masakatsu  
Affiliation 慶應義塾大学商学部  
Affiliation (Translated)  
Role Speaker  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学出版会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku shuppankai  
Date
Issued (from:yyyy) 2008  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田商学研究  
Name (Translated) Mita business review  
Volume 51  
Issue 4  
Year 2008  
Month 10  
Start page 1  
End page 23  
ISSN
0544571X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
I. はじめに
II. マーケティング経済学研究をめざして
1. 経済現象として性格づけられるマーケティング
2. マーケティングへのオーストリア学派経済学的接近
(1) 新古典派経済学によるマーケティング認識の限界
(2) マーケティング現象へのオーストリア学派経済学による接近
(3) オーストリア学派経済学の問題点とその克服
a) 主観主義の問題
b) 非決定論の問題
c) パタン認識の問題
III. 終わりに
 
Keyword
 
NDC
 
Note
樫原正勝教授退官記念号
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Dec 09, 2009 09:00:00  
Creation date
Dec 09, 2009 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Faculty of Business and Commerce / Mita business review / 51 (2008) / 51(4) 200810
 
Related to