Item Type |
Article |
ID |
|
Preview |
Image |
|
Caption |
|
|
Full text |
AN00234698-20070600-0091.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:767.7 KB
|
Last updated |
:Sep 3, 2008 |
Downloads |
: 5515 |
Total downloads since Sep 3, 2008 : 5515
|
|
Release Date |
|
Title |
Title |
マーケティング研究における歴史的個別性への関心
|
Kana |
マーケティング ケンキュウ ニ オケル レキシテキ コベツセイ エノ カンシン
|
Romanization |
Maketingu kenkyu ni okeru rekishiteki kobetsusei eno kanshin
|
|
Other Title |
Title |
Interest to the historical particularity in marketing
|
Kana |
|
Romanization |
|
|
Creator |
Name |
堀越, 比呂志
|
Kana |
ホリコシ, ヒロシ
|
Romanization |
Horikoshi, Hiroshi
|
Affiliation |
慶應義塾大学商学部
|
Affiliation (Translated) |
|
Role |
|
Link |
|
|
Edition |
|
Place |
|
Publisher |
Name |
慶應義塾大学出版会
|
Kana |
ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ
|
Romanization |
Keio gijuku daigaku shuppankai
|
|
Date |
Issued (from:yyyy) |
2007
|
Issued (to:yyyy) |
|
Created (yyyy-mm-dd) |
|
Updated (yyyy-mm-dd) |
|
Captured (yyyy-mm-dd) |
|
|
Physical description |
|
Source Title |
Name |
三田商学研究
|
Name (Translated) |
Mita business review
|
Volume |
50
|
Issue |
2
|
Year |
2007
|
Month |
6
|
Start page |
91
|
End page |
108
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII Article ID |
|
Ichushi ID |
|
Other ID |
|
Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
|
Date of granted |
|
Degree name |
|
Degree grantor |
|
|
Abstract |
本論文は,1980年代以降のマーケティング研究のいくつかの新たな潮流を概観し,それらを歴史的個別性への関心の増大とまとめた上で,その研究動向の意義を考察するものである。まず,研究対象上の新たな潮流として登場した関係性マーケティング研究の展開を概観し,そこにおける歴史的個別性への関心を確認する。つぎに,マーケティング方法論論争の結果登場した解釈学的研究と歴史的研究の展開を概観し,そこで,両者に共通した歴史的個別性への関心と,双方の主張する方法が確認される。最後に,歴史研究と理論研究の関係が述べられ,その関係を強化するための歴史研究の方法が指摘される。
|
|
Table of contents |
|
Keyword |
|
NDC |
|
Note |
商学部創立50周年記念 = Commemorating the fiftieth anniversary of the faculty
50周年記念論文
|
|
Language |
|
Type of resource |
|
Genre |
|
Text version |
|
Related DOI |
|
Access conditions |
|
Last modified date |
|
Creation date |
|
Registerd by |
|
History |
|
Index |
|
Related to |
|