慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN00234698-20010800-00686196  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN00234698-20010800-00686196.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.4 MB
Last updated :Apr 26, 2007
Downloads : 3243

Total downloads since Apr 26, 2007 : 3243
 
Release Date
 
Title
Title 内部振替価格と目標整合性 : 設定目的から前提要件ヘ (山口操教授退任記念号)  
Kana ナイブ フリカエ カカク ト モクヒョウ セイゴウセイ セッテイ モクテキ カラ ゼンテイ ヨウケン エ ヤマグチ ミサオ キョウジュ タイニン キネンゴウ  
Romanization  
Other Title
Title Intra-Company Transfer Price and Goal Congruence : From Pricing Objective to Prerequisite (In Honour of Professor Misao Yamaguchi)  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 黄, 又一  
Kana  
Romanization Huang, Yu-Yi  
Affiliation 慶応義塾大学商学研究科  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2001  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田商学研究  
Name (Translated) Mita business review  
Volume 44  
Issue 3  
Year 2001  
Month 8  
Start page 177  
End page  
ISSN
0544571X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本稿では,現代企業一般の目的体系およびその内容についての解明を通じて,今日の内部振替価格のあるべき姿および内部振替価格と目標整合性との関係を明らかにした。まず,現代企業の対応すべき環境主体である利害関係者(集団)および彼らの諸欲求の充足に対する要求が多元的かつ多様になってきたために,現代企業は彼らの協力や貢献をかちとるには,その多元性,多様性を反映して企業目的を多元的に構成していく必要があることを明確にする。そして,その多元的企業目的の体系およびその構成項目の内容について検討し,その検討を通じて現代企業は
 
Table of contents

 
Keyword
内部振替価格  

目標整合性  

内部振替価格の設定目的  

内部振替価格の前提要件  

経営戦略  

企業目的  

経営目標  

戦略目標  

利害関係集団  

最大化水準  

満足水準  
NDC
 
Note

 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
May 19, 2024 14:00:39  
Creation date
Apr 26, 2007 15:35:35  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Faculty of Business and Commerce / Mita business review / 44 (2001) / 44(3) 200108
 
Related to