慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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Item Type Article
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AN00234610-20200401-0033  
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Release Date
 
Title
Title 新興国ボリュームゾーンへの地場系企業の供給対応 : インドオートバイ産業におけるバジャジの戦略と行動  
Kana シンコウコク ボリューム ゾーン エノ ジバケイ キギョウ ノ キョウキュウ タイオウ : インド オートバイ サンギョウ ニ オケル バジャジ ノ センリャク ト コウドウ  
Romanization Shinkōkoku boryūmu zōn eno jibakei kigyō no kyōkyū taiō : Indo ōtobai sangyō ni okeru Bajaji no senryaku to kōdō  
Other Title
Title A case study of the strategy and behavior of Bajaj Auto in the Indian motorcycle industry  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 三嶋, 恒平  
Kana ミシマ, コウヘイ  
Romanization Mishima, Kōhei  
Affiliation 慶應義塾大学経済学部  
Affiliation (Translated) Faculty of Economics, Keio University  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾経済学会  
Kana ケイオウ ギジュク ケイザイ ガッカイ  
Romanization Keiō gijuku keizai gakkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2020  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田学会雑誌  
Name (Translated) Mita journal of economics  
Volume 113  
Issue 1  
Year 2020  
Month 4  
Start page 33  
End page 87  
ISSN
00266760  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
10.14991/001.20200401-0033
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本稿はインドオートバイ産業における地場系企業バジャジを事例に, 新興国ボリュームゾーンを獲得するための企業行動のありようとして, (1) 新興国ボリュームゾーンは多様で厳しい企業間競争により拡大したこと, (2) 新興国市場の成長ペースは競争に刺激されて企業の進化が速まったことにより促進したこと, (3) 新興国市場を巡る企業間競争は価格競争や製品の差別化競争にとどまらず, ダイナミック・ケイパビリティの構築プロセスの競争にも及んでいたことを示唆した。
This paper is a case study of Bajaj Auto, an Indian motorcycle company. It suggests the following three points regarding the company's efforts to acquire volume zones in emerging countries: (1) The volume zone in emerging markets has expanded due to aggressive competition among companies; (2) Company growth in emerging markets has been stimulated by increased competition; and (3) The competition between companies in emerging markets was not limited to price competition and product differentiation, it also included competition in the process of building dynamic capabilities.
 
Table of contents

 
Keyword
新興国  

ダイナミック・ケイパビリティ  

TPM  

インド  

オートバイ産業  

emerging countries  

dynamic capability  

TPM (Total Productive Maintenance)  

India  

multinational enterprise  
NDC
 
Note
小特集 : 多国籍企業と新興国
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Oct 26, 2021 15:43:51  
Creation date
Oct 23, 2020 15:06:17  
Registerd by
mediacenter
 
History
Oct 23, 2020    インデックス を変更
Oct 23, 2020    Abstract 内容,Full text ファイル,Keyword を変更
Apr 5, 2021    Full text,Publisher Romanization を変更
Oct 26, 2021    JaLCDOI を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Economics / Mita journal of economics / 113 (2020) / 113(1) 202004
 
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