アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00234610-20090101-0219.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:961.8 KB
|
Last updated |
:Nov 5, 2021 |
Downloads |
: 1069 |
Total downloads since Nov 5, 2021 : 1069
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
東アジア域内分業の構図 : 中国自転車産業の台頭をどう位置づけるか
|
カナ |
ヒガシアジア イキナイ ブンギョウ ノ コウズ : チュウゴク ジテンシャ サンギョウ ノ タイトウ オ ドウ イチズケルカ
|
ローマ字 |
Higashiajia ikinai bungyo no kozu : Chugoku jitensha sangyo no taito o do ichizukeruka
|
|
別タイトル |
名前 |
A structural analysis on intra-regional division of labour in East Asia : an evaluation of rising Chinese bicycle industry
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
駒形, 哲哉
|
カナ |
コマガタ, テツヤ
|
ローマ字 |
Komagata, Tetsuya
|
所属 |
慶應義塾大学経済学部准教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾経済学会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ケイザイ ガッカイ
|
ローマ字 |
Keio gijuku keizai gakkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2009
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
三田学会雑誌
|
翻訳 |
Keio journal of economics
|
巻 |
101
|
号 |
4
|
年 |
2009
|
月 |
1
|
開始ページ |
809(219)
|
終了ページ |
822(232)
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
東アジア地域における自転車生産地の移転と分業構造の変化は台湾系メーカーの大陸進出を契機に劇的に進行したが, 中国大陸の制度改革, 大陸系サプライヤーの存在と巨大な国内市場の動向も, これらの変化に密接に関連しており, 中国大陸内の実態把握抜きには東アジアにおける生産移転と分業構造の変化を語れない。日本国内市場を対象とする日本企業が自らイニシアティブをとって中国生産を利用する形での分業の拡大も, 中国国内の生産条件や, 中国国内市場を含む世界市場全体の環境如何に規定されることになる。
While the relocation of bicycle production in East Asian regions and changes in the structure of division of labor have dramatically progressed with the advancement of Taiwan manufacturers in the continent, systemic reforms in the Chinese continent and the existence of continental suppliers and trends in China's gigantic domestic market closely relate to these changes.
Thus, discussing the relocation of production and the structure of division of labor without grasping the situation in the Chinese continent is impossible.
The expansion of labor division for production in China by the Japanese companies targeting the Japanese domestic market on their own initiative will be subject to the conditions for production inside China and the environment of the entire global market, including the Chinese domestic market.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
特集 : 日本中小企業(工業)研究の到達点 : 下請制, 社会的分業構造, 産業集積, 東アジア化
IV 東アジア化
|
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Jun 5, 2014 | | 概要, フリーキーワード, 本文 を変更 |
Jul 7, 2015 | | 抄録, 本文 を変更 |
Nov 2, 2021 | | JaLCDOI を変更 |
Nov 5, 2021 | | 出版者 ローマ字 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|