アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00234610-20080101-0001.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:179.7 KB
|
Last updated |
:Nov 16, 2021 |
Downloads |
: 610 |
Total downloads since Nov 16, 2021 : 610
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
使用済みFRP船舶の静脈物流費用について : 第1次輸送の実証実験結果の分析
|
カナ |
シヨウズミ FRP センパク ノ ジョウミャク ブツリュウ ヒヨウ ニ ツイテ : ダイ1ジ ユソウ ノ ジッショウ ジッケン ケッカ ノ ブンセキ
|
ローマ字 |
Shiyozumi FRP senpaku no jomyaku butsuryu hiyo ni tsuite : dai1ji yuso no jissho jikken kekka no bunseki
|
|
別タイトル |
名前 |
An analysis of transportation costs of used FRP pleasure boat
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
細田, 衛士
|
カナ |
ホソダ, エイジ
|
ローマ字 |
Hosoda, Eiji
|
所属 |
慶應義塾大学経済学部教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾経済学会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ケイザイ ガッカイ
|
ローマ字 |
Keio gijuku keizai gakkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2008
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
三田学会雑誌
|
翻訳 |
Keio journal of economics
|
巻 |
100
|
号 |
4
|
年 |
2008
|
月 |
1
|
開始ページ |
885(1)
|
終了ページ |
900(16)
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
国土交通省は, 平成14年度広島県廿日市市と因島市において, 使用済み小型船舶の1次保管場所への運搬に関する実証実験を行った。この実験データを用いて統計解析した結果, 収集・運搬費用は, 自治体ルートと舟艇工業会ルートで有意に異なることが分かった。また陸上輸送にするか海上輸送にするかによっても収集・運搬費用は有意に異なることが分かった。重回帰分析の結果によれば, 自治体ルートよりも舟艇工業会ルートの方が約12,000~20,000円/隻安く, 海上輸送よりも陸上輸送の方が約6,000円/隻安くなることが判明した。
The Ministry of Land, Infrastructure and Transport performed an empirical experiment in 2002 in Hiroshima Prefecture's Hatsukaichi and Innoshima cities, related to the transportation of used small boats to a primary storage area.
The result of statistical analysis of the experimental data clarified that collection and transport costs from the municipality route significantly differ from the boating industry association route.
In addition, depending on whether opting for land transport or maritime transport, collection and transportation costs significantly differ.
The results of multiple regression analysis revealed that the costs for the boating industry association route are approximately 12,000 to 20,000 Japanese Yen per vessel cheaper than the municipality route; land ransportation is cheaper than maritime transport by approximately 6,000 Japanese yen per vessel.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Jun 4, 2014 | | フリーキーワード, 本文 を変更 |
Jul 6, 2015 | | 抄録, 本文 を変更 |
Oct 7, 2015 | | 版 を変更 |
Nov 16, 2021 | | JaLCDOI を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|