慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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AN00234610-20080101-0001  
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Release Date
 
Title
Title 使用済みFRP船舶の静脈物流費用について : 第1次輸送の実証実験結果の分析  
Kana シヨウズミ FRP センパク ノ ジョウミャク ブツリュウ ヒヨウ ニ ツイテ : ダイ1ジ ユソウ ノ ジッショウ ジッケン ケッカ ノ ブンセキ  
Romanization Shiyozumi FRP senpaku no jomyaku butsuryu hiyo ni tsuite : dai1ji yuso no jissho jikken kekka no bunseki  
Other Title
Title An analysis of transportation costs of used FRP pleasure boat  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 細田, 衛士  
Kana ホソダ, エイジ  
Romanization Hosoda, Eiji  
Affiliation 慶應義塾大学経済学部教授  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾経済学会  
Kana ケイオウ ギジュク ケイザイ ガッカイ  
Romanization Keio gijuku keizai gakkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2008  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田学会雑誌  
Name (Translated) Keio journal of economics  
Volume 100  
Issue 4  
Year 2008  
Month 1  
Start page 885(1)  
End page 900(16)  
ISSN
00266760  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
10.14991/001.20080101-0001
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
国土交通省は, 平成14年度広島県廿日市市と因島市において, 使用済み小型船舶の1次保管場所への運搬に関する実証実験を行った。この実験データを用いて統計解析した結果, 収集・運搬費用は, 自治体ルートと舟艇工業会ルートで有意に異なることが分かった。また陸上輸送にするか海上輸送にするかによっても収集・運搬費用は有意に異なることが分かった。重回帰分析の結果によれば, 自治体ルートよりも舟艇工業会ルートの方が約12,000~20,000円/隻安く, 海上輸送よりも陸上輸送の方が約6,000円/隻安くなることが判明した。
The Ministry of Land, Infrastructure and Transport performed an empirical experiment in 2002 in Hiroshima Prefecture's Hatsukaichi and Innoshima cities, related to the transportation of used small boats to a primary storage area. 
The result of statistical analysis of the experimental data clarified that collection and transport costs from the municipality route significantly differ from the boating industry association route. 
In addition, depending on whether opting for land transport or maritime transport, collection and transportation costs significantly differ. 
The results of multiple regression analysis revealed that the costs for the boating industry association route are approximately 12,000 to 20,000 Japanese Yen per vessel cheaper than the municipality route; land ransportation is cheaper than maritime transport by approximately 6,000 Japanese yen per vessel.
 
Table of contents

 
Keyword
使用済みFRP小型船舶  

1次輸送費用  

収集ルート  

収集方法  

静脈物流費用  
NDC
 
Note
小特集 : 環境経済学の新展開(下)
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Nov 16, 2021 13:38:18  
Creation date
Sep 15, 2011 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
Jun 4, 2014    フリーキーワード, 本文 を変更
Jul 6, 2015    抄録, 本文 を変更
Oct 7, 2015    版 を変更
Nov 16, 2021    JaLCDOI を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Economics / Mita journal of economics / 100 (2007) / 100(4) 200801
 
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