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AN00234610-20040101-0171  
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Release Date
 
Title
Title ネットワーク形成をともなうクールノー・ゲーム  
Kana ネットワーク ケイセイ オ トモナウ クールノー・ゲーム  
Romanization Nettowaku keisei o tomonau kuruno gemu  
Other Title
Title Cournot game with network formation  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 川又, 邦雄  
Kana カワマタ, クニオ  
Romanization Kawamata, Kunio  
Affiliation 慶應義塾大学経済学部教授  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾経済学会  
Kana ケイオウ ギジュク ケイザイ ガッカイ  
Romanization Keio gijuku keizai gakkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2004  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田学会雑誌  
Name (Translated) Keio journal of economics  
Volume 96  
Issue 4  
Year 2004  
Month 1  
Start page 633(171)  
End page 648(186)  
ISSN
00266760  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
10.14991/001.20040101-0171
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
プレイヤー間のリンクの形成は, それに関係する経済主体に利益をもたらす。それとともに他の経済主体にも様々な影響をもたらす。ここでは所与のネットワーク構造の下でクールノー競争が行われることを予見して, 経済主体がもっとも有利なネットワーク形成を行うものとする。ただし, ここではリンクの形成には二人のプレイヤーの合意があればよく, リンクの切断には単独のプレイヤーの意志があれば十分であると考える。
  そのようなネットワーク形成をともなうクールノー・ゲームでは, ゲームの凸性が重要な役割を演ずる。4人ゲームでは, 完全グラフ(すべての主体が結ばれたグラフ)の他に3人が互いに連結し1人が独立したグラフが安定なネットワークとなる。また尾を持った三角形のネットワーク(互いに結ばれた三人の一人に他の一人が結ばれたグラフ)を含むサイクルが生じるケースがあることが示される。
The formation of links among players benefits the related economic agents.
Simultaneously, it has various impacts on other economic agents. 
Here, we assume that economic agents, who are supposed to play the Cournot game under a given network structure, form the most advantageous networks. 
However, we also assume that it takes two agents to form a link and a single player to sever a link. In a Cournot game with such a network formation, the convexity of the game plays an important role. 
In a four-person game the perfect graph (all agents are linked to each other), and the one with three agents linked together and the last one being independent, becoming stable networks. Moreover, a case is shown where a cycle including a triangular network with a tail (one agent is linked to one of the three agents that are linked to each other) can be generated.
 
Table of contents

 
Keyword
対安定性  

完全グラフ  

ネットワーク形成  

クールノー・ゲーム  

4人ゲーム  
NDC
 
Note
論説
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Dec 02, 2021 13:13:02  
Creation date
Jul 28, 2011 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
Jun 3, 2014    フリーキーワード, 抄録, 本文 を変更
Jul 21, 2015    抄録, 版, 本文 を変更
Dec 2, 2021    JaLCDOI を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Economics / Mita journal of economics / 96 (2003) / 96(4) 200401
 
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