アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000153-0189.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:434.1 KB
|
Last updated |
:May 13, 2024 |
Downloads |
: 118 |
Total downloads since May 13, 2024 : 118
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
小学校教師の用いる学習指導方法の弁別, 及び児童の授業に対する楽しさ, 理解度との関連
|
カナ |
ショウガッコウ キョウシ ノ モチイル ガクシュウ シドウ ホウホウ ノ ベンベツ, オヨビ ジドウ ノ ジュギョウ ニ タイスル タノシサ, リカイド トノ カンレン
|
ローマ字 |
Shōgakkō kyōshi no mochiiru gakushū shidō hōhō no benbetsu, oyobi jidō no jugyō ni taisuru tanoshisa, rikaido tono kanren
|
|
別タイトル |
名前 |
Identifying teachers’ instructional strategies and their relationship with students’ enjoyment and comprehension of the classes
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
佐藤, 雄一郎
|
カナ |
サトウ, ユウイチロウ
|
ローマ字 |
Sato, Yuichiro
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科後期博士課程3年
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
清水, 優菜
|
カナ |
シミズ, ユウノ
|
ローマ字 |
Shimizu, Yuno
|
所属 |
国士舘大学文学部教育学科講師
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
福富, 隆志
|
カナ |
フクトミ, タカシ
|
ローマ字 |
Fukutomi, Takashi
|
所属 |
南九州大学人間発達学部子ども教育学科助教
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2024
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
Philosophy
|
巻 |
|
号 |
153
|
年 |
2024
|
月 |
3
|
開始ページ |
189
|
終了ページ |
210
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This study examined teachers’ instructional strategies in Japanese schools and how these strategies are related to student learning. The results of exploratory factor analysis (N=344) showed that teachers’ instructional strategies consisted of the following five instructional strategies: learning evaluation, providing big ideas, goal setting, acquisition support and thinking/expression support. The results of the multilevel analysis (student=2665, teacher=84) indicated that "thinking/expression support" is positively related to both students’ enjoyment and comprehension of classes, while acquisition support from a teacher is negatively related to students’ comprehension.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|