アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000150-0163.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:331.5 KB
|
Last updated |
:Apr 19, 2024 |
Downloads |
: 500 |
Total downloads since Apr 19, 2024 : 500
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
教育における社会情緒的コンピテンスとその批判的考察
|
カナ |
キョウイク ニ オケル シャカイ ジョウチョテキ コンピテンス ト ソノ ヒハンテキ コウサツ
|
ローマ字 |
Kyōiku ni okeru shakai jōchoteki konpitensu to sono hihanteki kōsatsu
|
|
別タイトル |
名前 |
Socio-emotional competence in education and its critical considerations
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
川本, 哲也
|
カナ |
カワモト, テツヤ
|
ローマ字 |
Kawamoto, Tetsuya
|
所属 |
国士舘大学
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2023
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
Philosophy
|
巻 |
|
号 |
150
|
年 |
2023
|
月 |
3
|
開始ページ |
163
|
終了ページ |
186
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Non-cognitive skills, which can contribute to human well-being and socioeconomic achievement, have continued to attract attention domestically and internationally in recent years. Non-cognitive skills are a cluster of psychological characteristics and include the Big Five personality traits–extraversion, agreeableness, conscientiousness, neuroticism, and openness–as their core. The present paper calls the non-cognitive skills as the socio-emotional competence and aims to organize its concept from the three perspectives of self-, task-, and other-oriented domains. Next, the present paper summarizes what is known so far about educational interventions to improve social-emotional competence. There has been not so much evidence regarding the effects of the educational interventions to social-emotional competence. The present paper tries to summarize the way of the educational interventions and their effects despite of the limited evidence. Then, this paper discusses their challenges and future prospects. Finally, the pros and cons of improving socio-emotional competence using the educational intervention programs are raised and the points to consider when implementing the educational interventions are discussed.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Jun 14, 2023 | | インデックス を変更 |
Apr 19, 2024 | | 著者,注記 注記 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|