慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN00150430-00000150-0163  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN00150430-00000150-0163.pdf
Type :application/pdf Download
Size :331.5 KB
Last updated :Apr 19, 2024
Downloads : 338

Total downloads since Apr 19, 2024 : 338
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル 教育における社会情緒的コンピテンスとその批判的考察  
カナ キョウイク ニ オケル シャカイ ジョウチョテキ コンピテンス ト ソノ ヒハンテキ コウサツ  
ローマ字 Kyōiku ni okeru shakai jōchoteki konpitensu to sono hihanteki kōsatsu  
別タイトル
名前 Socio-emotional competence in education and its critical considerations  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 川本, 哲也  
カナ カワモト, テツヤ  
ローマ字 Kawamoto, Tetsuya  
所属 国士舘大学  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 2023  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳 Philosophy  
 
150  
2023  
3  
開始ページ 163  
終了ページ 186  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Non-cognitive skills, which can contribute to human well-being and socioeconomic achievement, have continued to attract attention domestically and internationally in recent years. Non-cognitive skills are a cluster of psychological characteristics and include the Big Five personality traits–extraversion, agreeableness, conscientiousness, neuroticism, and openness–as their core. The present paper calls the non-cognitive skills as the socio-emotional competence and aims to organize its concept from the three perspectives of self-, task-, and other-oriented domains. Next, the present paper summarizes what is known so far about educational interventions to improve social-emotional competence. There has been not so much evidence regarding the effects of the educational interventions to social-emotional competence. The present paper tries to summarize the way of the educational interventions and their effects despite of the limited evidence. Then, this paper discusses their challenges and future prospects. Finally, the pros and cons of improving socio-emotional competence using the educational intervention programs are raised and the points to consider when implementing the educational interventions are discussed.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記
特集 : 教育学特集号
寄稿論文
 
言語
日本語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Apr 19, 2024 12:46:31  
作成日
Jun 14, 2023 15:05:14  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Jun 14, 2023    インデックス を変更
Apr 19, 2024    著者,注記 注記 を変更
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 150 (202303)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 731部隊と細菌戦 ... (462) 1st
2位 石垣島の「エコツ... (408)
3位 Bidet toilet use... (405)
4位 新自由主義に抗す... (377)
5位 Genotype-phenoty... (323)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 アセトアニリドの... (671) 1st
2位 中和滴定と酸塩基... (620)
3位 Genotype-phenoty... (586)
4位 Potent mouse mon... (452)
5位 新参ファンと古参... (410)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース