アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000145-0225.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.6 MB
|
Last updated |
:Jun 15, 2020 |
Downloads |
: 3051 |
Total downloads since Jun 15, 2020 : 3051
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
モダニズム写真としての「フォトディナミズモ」 : 未来主義写真家A.G. ブラガーリアにおける「純粋化」
|
カナ |
モダニズム シャシン ト シテ ノ「フォトディナミズモ」 : ミライ シュギ シャシンカ A.G. ブラガーリア に おける「ジュンスイカ」
|
ローマ字 |
Modanizumu shashin to shite no "fotodinamizumo" : mirai shugi shashinka A.G. Buragāria ni okeru "junsuika"
|
|
別タイトル |
名前 |
Fotodinamismo as modernist photography : focusing on the "purification" of futurist photographer A.G. Bragaglia
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
角田, かるあ
|
カナ |
ツノダ, カルア
|
ローマ字 |
Tsunoda, Karua
|
所属 |
文学研究科美学美術史学専攻後期博士課程
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2020
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
Philosophy
|
巻 |
|
号 |
145
|
年 |
2020
|
月 |
3
|
開始ページ |
225
|
終了ページ |
256
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This paper analyzes the attempt of the futurist photographer Anton Giulio Bragaglia (1890–1960) in the context of modernist photography, a movement which became preeminent in interwar period. Bragaglia explains his attempt on Fotodinamiso futurista (Futurist photodynamism), a book he writes himself and which contains his artistic theory and photographic works, and where he criticized the traditional expression of artistic photography called pictorialism. Bragaglia attempted to innovate the photography through the use of a new technique he invented in 1911, named “fotodinamismo”. Since the works of Bragaglia closely resemble those of Edward Muybridge (1830–1904) and Étienne-Jules Marey (1830–1904), previous studies have been considering Bragaglia’s attempt not as a new type of photographic art but simply as a different chronophotographic style. However, it is important to insist on the difference between Bragaglia’s fotodinamismo and other photographic attempts, especially if we look at the procedure and the aim of shooting. This paper aims to prove fotodinamismo as one of the pioneers in the field of modernist photography throughout a careful investigation of Bragaglia’s works and theory.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|