アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000130-0185.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:727.8 KB
|
Last updated |
:Apr 18, 2013 |
Downloads |
: 5685 |
Total downloads since Apr 18, 2013 : 5685
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
自閉症児の交互交代遊びを支援する : 支援方略の予備的検討
|
カナ |
ジヘイショウジ ノ コウゴ コウタイ アソビ オ シエン スル : シエン ホウリャク ノ ヨビテキ ケントウ
|
ローマ字 |
Jiheishoji no kogo kotai asobi o shien suru : shien horyaku no yobiteki kento
|
|
別タイトル |
名前 |
Teaching turn taking to children with autism spectrum disorder : a pilot study
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
近藤, 鮎子
|
カナ |
コンドウ, アユコ
|
ローマ字 |
Kondo, Ayuko
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
山本, 淳一
|
カナ |
ヤマモト, ジュンイチ
|
ローマ字 |
Yamamoto, Junichi
|
所属 |
慶應義塾大学文学部
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2013
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
130
|
年 |
2013
|
月 |
3
|
開始ページ |
185
|
終了ページ |
204
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
A turn taking play is a behavior that plays a very important rolein the process of children's language acquisition. Effective autismsupport intervention strategies including turn taking have been published.However, studies to examine strategies focusing only on turntaking behavior have not been carried out. The present study examinedthe effectiveness of the strategy focused on the acquisition ofturn taking. The result showed that a boy took turns longer thanpost assessment when compared to the pre assessment. During interventionphase of introducing goals in small steps, he showed 100% achievement immediately after moving to the next step. Healso showed the achievement of errorless learning.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|