アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
AN00150430-00000128-0179.pdf
Type |
:application/pdf |
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Last updated |
:Jul 3, 2012 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
若年層のニュース消費に関する研究 : 情報源接触パタンおよびニュース情報への選択的接触の検討
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カナ |
ジャクネンソウ ノ ニュース ショウヒ ニ カンスル ケンキュウ : ジョウホウゲン セッショク パタン オヨビ ニュース ジョウホウ エノ センタクテキ セッショク ノ ケントウ
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ローマ字 |
Jakunenso no nyusu shohi ni kansuru kenkyu : johogen sesshoku patan oyobi nyusu joho eno sentakuteki sesshoku no kento
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別タイトル |
名前 |
A study of news consumption of young generation: an analysis of news acquisition pattern on media platforms and content preference on news exposure
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
鈴木, 万希枝
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カナ |
スズキ, マキエ
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ローマ字 |
Suzuki, Makie
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所属 |
東京工科大学メディア学部准教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
三田哲學會
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カナ |
ミタ テツガクカイ
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ローマ字 |
Mita tetsugakukai
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2012
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
哲學
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翻訳 |
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巻 |
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号 |
128
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年 |
2012
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月 |
3
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開始ページ |
179
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終了ページ |
206
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
In recent years, news access in multiple formats on multiple platforms emerged. By taking diary records of graduate students' news exposure in this media environment, this study investigated (1) the pattern of using platforms to acquire news and (2) content preference on news exposure. Results indicated that young generation uses internet (PC) more than TV to acquire news. News diary of the participants showed that they acquire news on various platforms, such as web portal, an online newspaper, RSS, mixi news, and Twitter/Facebook. Some patterns of platforms' usage are recorded. It is suggested that the pattern of news diffusion could change because SNS such as mixi, Twitter and Facebook is the main news source for many cases.
The results showed that most youth were exposed only to soft news except for the news about the earthquake. Meanwhile, only a small number of participants acquired hard news such as business or political news. Most hard news readers used RSS.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
特集 : 社会学 社会心理学 文化人類学
投稿論文
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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最終更新日 |
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所有者 |
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関連アイテム |
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