アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000110-0039.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:946.8 KB
|
Last updated |
:Jul 26, 2019 |
Downloads |
: 2941 |
Total downloads since Jul 26, 2019 : 2941
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
TV広告におけるジェンダー描写の日韓比較研究
|
カナ |
TV コウコク ニ オケル ジェンダー ビョウシャ ノ ニッカン ヒカク ケンキュウ
|
ローマ字 |
TV kokoku ni okeru jenda byosha no Nikkan hikaku kenkyu
|
|
別タイトル |
名前 |
A comparative content analysis on the gender portrayals in Japanese and Korean TV commercials
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
李, 津娥
|
カナ |
|
ローマ字 |
Jina, E
|
所属 |
東京女子大学現代文化学部
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2003
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
110
|
年 |
2003
|
月 |
3
|
開始ページ |
37
|
終了ページ |
57
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This study presents a content analysis of sex role portrayals in Japanese and Korean TV commercials. The results show that, in general, men and women are presented differently in advertising and that each sex is still shown in traditional roles. The major findings were as follows: (1) Women are overrepresented in ads for such items female cosmetics and household products while men are more portrayed in insurance and banks ads. (2) Women are most often portrayed in the role of wife/mother while men are more frequently portrayed in business settings. (3) In Korean TV commercials, women are more portrayed in traditional gender stereotypes and are overrepresented physical attraction.
|
|
目次 |
目的
方法
分析対象
コーディング項目と信頼性
結果
主人公に占める男女の割合
ターゲットと主人公の性別
広告商品と主人公の性別
主人公の役柄と性別
広告商品と主人公の役柄
主人公の登場場面
主人公と一緒に登場する人物
考察
|
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Jul 26, 2019 | | 著者,目次,注記 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|