アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000105-0137.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:954.4 KB
|
Last updated |
:Oct 5, 2010 |
Downloads |
: 3411 |
Total downloads since Oct 5, 2010 : 3411
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
アリストテレスにおける徳の教育と経験について : 道徳性の発達と習慣形成の役割から
|
カナ |
アリストテレス ニ オケル トク ノ キョウイク ト ケイケン ニ ツイテ : ドウトクセイ ノ ハッタツ ト シュウカン ケイセイ ノ ヤクワリ カラ
|
ローマ字 |
Arisutoteresu ni okeru toku no kyoiku to keiken ni tsuite : dotokusei no hattatsu to shukan keisei no yakuwari kara
|
|
別タイトル |
名前 |
Virtue ethics and education in Aristotle
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
東, 敏徳
|
カナ |
アズマ, トシノリ
|
ローマ字 |
Azuma, Toshinori
|
所属 |
聖徳大学幼児教育専門学校
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2000
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
105
|
年 |
2000
|
月 |
12
|
開始ページ |
137
|
終了ページ |
154
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The revival of virtue approach to ethics has been accompanied by aconcern with the notion of community. The wide spreaded assumption of a link between community and virtue may be due to Aristotelian roots of virtue ethics. Aristotle emphasizes the fundamentally social notion of virtue which is the way in that particular forms of life are linkes withparticular virtues. I wish to explore some of the possible links between virtue and social life. Especially I wish to indicate the relation betweem Virtue and experience which people aquires in a social life. Εμπερια, experience is key term in order to understand the foundamental franework of Aristotelian way of thought especially about education. Because εμπερια gives the each person the understanding how to behave in each circumstance. First, I wish to suggest the differnce which was made by Aristotle between ηθικηs virtue and diavounos virtue and then to argue the role of εμπερια, experience, in the aquiring of virtuous life, especially in order to make people progress from ηθικηs virtue to διανοτικοs virtue. And finally I conclude that εμπερια, experience, in Aristotelian moral philosophy is important in moral education in order to make people virtuous.
|
|
目次 |
はじめに
I. 問題の所在 : アリストテレスにおける徳と知
II. アリストテレスの発達論と徳の習得
III. 経験εμπεριαについて
IV. 経験と徳の形成
まとめ
|
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Jan 15, 2014 | | フリーキーワード, 目次, 著者 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|