アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000091-0547.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.0 MB
|
Last updated |
:Oct 1, 2010 |
Downloads |
: 751 |
Total downloads since Oct 1, 2010 : 751
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
教育の中の遺伝
|
カナ |
キョウイク ノ ナカ ノ イデン
|
ローマ字 |
Kyoiku no naka no iden
|
|
別タイトル |
名前 |
Heredity in education
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
安藤, 寿康
|
カナ |
アンドウ, ジュコウ
|
ローマ字 |
Ando, Juko
|
所属 |
慶應義塾大学文学部
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
1990
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
91
|
年 |
1990
|
月 |
12
|
開始ページ |
547
|
終了ページ |
566
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Heredity is usually neglected or treated as a taboo in educational practice and educational psychology. Such an attitude is supported by "interactionalism". Developmental process is the interaction between heredity and environment. From the viewpoint of recent human behavior genetics, however, the effect of heredity and environment is mainly additive and genetic factors cannot be overlooked especially in such important aptitudes as IQ or personality variaables like introversion/extraversion. The implication of behavior genetic findings in education is discussed "unpessimistically" together with our empirical data using the twin-control method. The most important practical implication is the necessity of using various instructional strategies.
|
|
目次 |
教育の中の遺伝論
「相互作用」について
「遺伝」について
教育の中の遺伝
|
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|