慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN00150430-00000083-0111  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN00150430-00000083-0111.pdf
Type :application/pdf Download
Size :2.4 MB
Last updated :Sep 30, 2010
Downloads : 806

Total downloads since Sep 30, 2010 : 806
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル 様式の受容と創造 : マニエーラ・ラティーナの成立をめぐって  
カナ ヨウシキ ノ ジュヨウ ト ソウゾウ : マニエーラ・ラティーナ ノ セイリツ オ メグッテ  
ローマ字 Yoshiki no juyo to sozo : Maniera Ratina no seiritsu o megutte  
別タイトル
名前 The reception and formation of a style : around the formation of the "Maniera Latina"  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 末吉, 雄二  
カナ スエヨシ, ユウジ  
ローマ字 Sueyoshi, Yuji  
所属 慶應義塾大学文学部  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 1986  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
83  
1986  
11  
開始ページ 111  
終了ページ 135  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This paper reinvestigates the old but yet controversial problem : what is the most decisive factor for the formation of Giotto's art? The role of Byzantine "volume style" in the development of italian painting during the 13th century-a role which the famous byzantinist Kitzinger defined as that of midwife-must not be overestimated. Because the 14th century italian painters, patrons and literary men had the awareness that their contemporal painting was "moderna" and that there was a gap between the painting before Giotto and after. The reception of a style does not always occur wherever the channels of transmission exist. It needs aspiration or sympathy for the art and the society which creates the art. Nicola Pisano and his "bottega" is known as the channel through which the Gothic art spread into Italy. Giotto was sure to have a contact with this "bottega", so the Gothic sculpture at least was available to him. In the Scrovegni Chapel, Giotto represented Gothic architectures with the pointed arch, a characteristic formal element of Gothic architecture, as the symbol of the ideal and spiritual world. Here we can see Giotto had the aspiration for the Gothic art. And the church of San Francesco in Assisi where Giotto's new art was formed was rebuilt and decorated under the edict by Innocent III, which expressed clearly the aspiration for the Gothic art and culture. The importance of the role of Gothic sculpture for the creation of the new painting by Giotto deserves special emphasis.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Sep 30, 2010 09:00:00  
作成日
Sep 30, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 83 (198611)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 二〇二三年度三田... (749) 1st
2位 出生率及び教育投... (630)
3位 『うつほ物語』俊... (445)
4位 新自由主義に抗す... (412)
5位 731部隊と細菌戦 ... (325)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2452) 1st
2位 家族主義と個人主... (1829)
3位 731部隊と細菌戦 ... (723)
4位 猫オルガンとはな... (471)
5位 新参ファンと古参... (462)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース