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AN00150430-00000077-0113  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル イノベーターおよびオピニオン・リーダーのイノベーション・カテゴリー間における重複性 : 事例研究  
カナ イノベーター オヨビ オピニオン・リーダー ノ イノベーション・カテゴリー カン ニ オケル チョウフクセイ : ジレイ ケンキュウ  
ローマ字 Inobeta oyobi opinion rida no inobeshon kategori kan ni okeru chofukusei : jirei kenkyu  
別タイトル
名前 Overlap of innovators and opinion leaders across innovation categories : a case study  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 青池, 慎一  
カナ アオイケ, シンイチ  
ローマ字 Aoike, Shinichi  
所属 慶應義塾大学文学部  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 1983  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
77  
1983  
12  
開始ページ 113  
終了ページ 131  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
The concepts "innovators" and "opinion leaders" are central to diffusion theory. There are many issues under discussion considering the concepts of innovators and opinion leaders. One of the most important issues is whether innovators and opinion leaders overlap across innovation categories or not. This subject is more generally mentioned as the overlap of, innovativeness and opinion leadership across innovation categories. Does a person with a high (low) innovativeness in one category have a high (low) innovativeness in another category ? Does a person with a high (low) opinion leadership in one category have a high (low) opinion leadership in another category ? In this article, these questions were discussed. At least for the respondents studied in this case, the foliowing may be said. There are generalized innovators who are innovators in many categories. As for innovator overlap across categories, for all combination of categories, actual overlap was more than the expected figure. As for consistency of innovativeness, a strong correlation was observed in several pairs. There are generalized opinion leaders who are opinion leaders in many categories. As for opinion leader overlap across categories, for most of all combinations of categories, actual overlap was more than expected figure. As for consitency of opinion leadership, a strong correlation was obseved in a few pairs.
 
目次
1. 研究目的と方法
 (1) 研究目的
 (2) 調査対象、調査方法、調査期間
 (3) イノベーション・カテゴリーの設定
 (4) イノベイティブネスの測定とイノベーターの確定
 (5) オピニオン・リーダーショプの測定とオピニオン・リーダーの確定
2. イノベーターの重複性とイノベイティブネスの一貫性
 (1) イノベーターのオーバーラップ度
 (2) イノベーターの2カテゴリー間オーバーラップ
 (3) イノベイティブネスのカテゴリー間一貫性
3. オピニオン・リーダーの重複性とオピニオン・リーダーシップの一貫性
 (1) オピニオン・リーダーのオーバーラップ度
 (2) オピニオン・リーダーの2カテゴリー間オーバーラップ
 (3) オピニオン・リーダーシップのカテゴリー間一貫性
 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Sep 21, 2010 09:00:00  
作成日
Sep 21, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 77 (198300)
 
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