慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN00150430-00000068-0145  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN00150430-00000068-0145.pdf
Type :application/pdf Download
Size :740.8 KB
Last updated :Sep 21, 2010
Downloads : 557

Total downloads since Sep 21, 2010 : 557
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Specificity-generality of aptitude information in the aptitude-treatment interaction : an experimental evidence  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 Namiki, Hiroshi  
カナ ナミキ, ヒロシ  
ローマ字  
所属 educational psychology in the Faculty of Letters, Keio University  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 Hayashi, Junko  
カナ ハヤシ, ジュンコ  
ローマ字  
所属 Master of Education, Graduate School of Keio University  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 Shibata, Takeshi  
カナ シバタ, タケシ  
ローマ字  
所属 the Center for Education in Adachi-ku, the Tokyo Metropolis  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 1978  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
68  
1978  
10  
開始ページ 145  
終了ページ 162  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
The present experiment was designed to complete a series of ATI research on establishing a method for determining the optimal instructional treatment when two aptitude informations and multiple treatments are combined. Under four types of instructional treatments, Text-Numerical, Text-Graphical, Program-Numerical, and Program-Graphical, junior high school pupils were taught a learning task of understanding and applying a formula to summate arithmetic progression. Six aptitudes were measured including specific and general ones. By revising the pretest and the measure of payoff used in the preceding experiment, more decisive conclusions were drawn that specific aptitude informations were more advantageous in yielding significant ATIs than general ones, quite contrary to the result of the similar preceding experiment. Possible causes of this discrepancy were discussed in relation to the subtlety ATI has.
 
目次
Method
 Learning task
 Treatment factors
 Aptitude information
 Measure of payoff
 Subjects
 Procedure
Results and Discussion
 Significance tests of ATI effect and main effect
 Generality-specificity problem
 Determination of optimal instructional treatment with two aptitude informations and four treatments
 Determination of optimal instructional treatment with single aptitude information and four instructional treatments
 Improvement of payoffs yielded by optimization using two aptitude informations and single one
Concluding remarks
 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Sep 21, 2010 09:00:00  
作成日
Sep 21, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 68 (197810)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (760) 1st
2位 『うつほ物語』俊... (471)
3位 新自由主義に抗す... (388)
4位 731部隊と細菌戦 ... (352)
5位 二〇二三年度三田... (280)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2455) 1st
2位 家族主義と個人主... (1883)
3位 731部隊と細菌戦 ... (590)
4位 猫オルガンとはな... (504)
5位 新参ファンと古参... (421)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース