アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000068-0145.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:740.8 KB
|
Last updated |
:Sep 21, 2010 |
Downloads |
: 618 |
Total downloads since Sep 21, 2010 : 618
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Specificity-generality of aptitude information in the aptitude-treatment interaction : an experimental evidence
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
|
著者 |
名前 |
Namiki, Hiroshi
|
カナ |
ナミキ, ヒロシ
|
ローマ字 |
|
所属 |
educational psychology in the Faculty of Letters, Keio University
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
Hayashi, Junko
|
カナ |
ハヤシ, ジュンコ
|
ローマ字 |
|
所属 |
Master of Education, Graduate School of Keio University
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
Shibata, Takeshi
|
カナ |
シバタ, タケシ
|
ローマ字 |
|
所属 |
the Center for Education in Adachi-ku, the Tokyo Metropolis
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
1978
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
68
|
年 |
1978
|
月 |
10
|
開始ページ |
145
|
終了ページ |
162
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The present experiment was designed to complete a series of ATI research on establishing a method for determining the optimal instructional treatment when two aptitude informations and multiple treatments are combined. Under four types of instructional treatments, Text-Numerical, Text-Graphical, Program-Numerical, and Program-Graphical, junior high school pupils were taught a learning task of understanding and applying a formula to summate arithmetic progression. Six aptitudes were measured including specific and general ones. By revising the pretest and the measure of payoff used in the preceding experiment, more decisive conclusions were drawn that specific aptitude informations were more advantageous in yielding significant ATIs than general ones, quite contrary to the result of the similar preceding experiment. Possible causes of this discrepancy were discussed in relation to the subtlety ATI has.
|
|
目次 |
Method
Learning task
Treatment factors
Aptitude information
Measure of payoff
Subjects
Procedure
Results and Discussion
Significance tests of ATI effect and main effect
Generality-specificity problem
Determination of optimal instructional treatment with two aptitude informations and four treatments
Determination of optimal instructional treatment with single aptitude information and four instructional treatments
Improvement of payoffs yielded by optimization using two aptitude informations and single one
Concluding remarks
|
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|