アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000041-0103.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:805.7 KB
|
Last updated |
:Aug 11, 2010 |
Downloads |
: 1510 |
Total downloads since Aug 11, 2010 : 1510
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
花と幽玄と器と : 世亜彌の稽古思想
|
カナ |
ハナ ト ユウゲン ト ウツワ ト : ゼアミ ノ ケイコ シソウ
|
ローマ字 |
Hana to yugen to utsuwa to : Zeami no keiko shiso
|
|
別タイトル |
名前 |
Zeami's educational theory of training in No Drama
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
中山, 一義
|
カナ |
ナカヤマ, カズヨシ
|
ローマ字 |
Nakayama, Kazuyoshi
|
所属 |
慶応義塾大学
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
1961
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
41
|
年 |
1961
|
月 |
12
|
開始ページ |
103
|
終了ページ |
113
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Zeatni was great not only as an actor and a writer of No Drama, but also as a theorist who had performed his esthetic and educational theory on a basis of the Buddhist logic. The present thesis has made inquire into three basic principles of his educational theory, how to get training to become a good actor. Of these three principles, the first one is 'Hana' meaning a flower fresh and charming, that is a principle of exhibiting skilfulness performing the drama. The second one is 'Yugen' meaning profound beauty, that is an esthetic principle ruling over act and dance, song and music, and every thing else composing the drama. The third one is 'Utsuwa' meaning a case or a vessel, that is a principle of actor's talents or genius. These principles are clearly explained on a basis of the Buddhist philosphy in his secret writings which were given only to the permited successors.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|