アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000038-0184.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.1 MB
|
Last updated |
:Aug 24, 2010 |
Downloads |
: 790 |
Total downloads since Aug 24, 2010 : 790
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
伝書鳩のオペラント弁別 : 刺激継時呈示法における習得基準の分析
|
カナ |
デンショバト ノ オペラント ベンベツ : シゲキ ケイジ テイジホウ ニ オケル シュウトク キジュン ノ ブンセキ
|
ローマ字 |
Denshobato no operanto benbetsu : shigeki keiji teijiho ni okeru shutoku kijun no bunseki
|
|
別タイトル |
名前 |
A test of criterion of learning in operant discrimination in pigeons
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
小川, 隆
|
カナ |
オガワ, タカシ
|
ローマ字 |
Ogawa, Takashi
|
所属 |
慶應義塾大学
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
1960
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
38
|
年 |
1960
|
月 |
11
|
開始ページ |
177
|
終了ページ |
184
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The study was designed to test what is the effect of criterion of learning on extinction of responding in successive operant discrimination. The method used in this experiment was similar to that of my previous study. Six pigeons were trained for pecking at a monochromatic light as the positive stimulus and an achromatic light as the negative one. the criterion of learning set up at 100 per cent correct response with no errors for one session a day. After the criterion of training was reached, testing effect of learning was carried out under the extinction trials in one session similar to that of training trials. The rate of responding in extinction was compared to the number of errors per reinforcement in the last but one session and average number of errors per reinforcement over the entire learning session. It was found that the more respondent was the extinction, the more errorless was the acquisition in the last but one session, while no correlation was between the rate of responding in extinction and average number of errors over the entire learning session. This result suggests that total correct (or incorrect) responses in the last session or over the entire learning session are only one aspect of criterion of learning and the other aspect, the slope of learning curve at the point where training ceased, needs to be considered.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|