アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00135710-00520001-0011.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.3 MB
|
Last updated |
:Jul 6, 2015 |
Downloads |
: 1507 |
Total downloads since Jul 6, 2015 : 1507
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
学生の社会的スキル向上を目指した体育実技実践の試み
|
カナ |
ガクセイ ノ シャカイテキ スキル コウジョウ オ メザシタ タイイク ジツギ ジッセン ノ ココロミ
|
ローマ字 |
Gakusei no shakaiteki sukiru kojo o mezashita taiiku jitsugi jissen no kokoromi
|
|
別タイトル |
名前 |
The effect of a physical education program on social skills
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
野口, 和行
|
カナ |
ノグチ, カズユキ
|
ローマ字 |
Noguchi, Kazuyuki
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
須田, 芳正
|
カナ |
スダ, ヨシマサ
|
ローマ字 |
Suda, Yoshimasa
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
村松, 憲
|
カナ |
ムラマツ, タダシ
|
ローマ字 |
Muramatsu, Tadashi
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
村山, 光義
|
カナ |
ムラヤマ, ミツヨシ
|
ローマ字 |
Murayama, Mitsuyoshi
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
加藤, 大仁
|
カナ |
カトウ, ヒロヒト
|
ローマ字 |
Kato, Hirohito
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学体育研究所
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク タイイク ケンキュウジョ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku taiiku kenkyujo
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2013
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
体育研究所紀要
|
翻訳 |
Bulletin of the institute of physical education, Keio university
|
巻 |
52
|
号 |
1
|
年 |
2013
|
月 |
1
|
開始ページ |
11
|
終了ページ |
20
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
In this study, we focused on how to improve students' skill in developing human relationships through physical education programs in universities. We examined how a program meant to promote communication and improve social skills affected the social skills and self-efficacy of students who had been divided into two groups : program and general. We measured social skills and self-efficacy using Kikuchi's Social Skill Scale (KiSS-18) and the General Self Efficacy Scale (GSES). The results were as follows :
1) For boys, KiSS-18 scores improved significantly in the program group (p <0.01), but not in the general group.
2) For girls, KiSS-18 scores improved significantly in the general group (p <0.05), but no significant difference was found in the program group.
3) Regarding the GSES, scores improved significantly in the program group (p <0.01), indicating that the program aimed to improve social skills had a positive effect on GSES scores.
4) In students who initially scored low at the pretest KiSS-18 and GSES assessments, scores showed a greater increase from the pretest to the posttest assessments than in students who had initially scored higher. The same was true for boys in the program group. However, scores tended to decrease for girls in the control group. Thus, the social skills building program might be especially effective for students who have less social skills to begin with.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|