アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00135710-00520001-0001.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:863.9 KB
|
Last updated |
:Jul 6, 2015 |
Downloads |
: 2386 |
Total downloads since Jul 6, 2015 : 2386
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
運動様式の違いからみた幼児の日常身体活動量と基本的運動能力との関係
|
カナ |
ウンドウ ヨウシキ ノ チガイ カラ ミタ ヨウジ ノ ニチジョウ シンタイ カツドウリョウ ト キホンテキ ウンドウ ノウリョク トノ カンケイ
|
ローマ字 |
Undo yoshiki no chigai kara mita yoji no nichijo shintai katsudoryo to kihonteki undo noryoku tono kankei
|
|
別タイトル |
名前 |
The relationship between fundamental movement skills and the extent of daily physical activity in preschool children
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
佐々木, 玲子
|
カナ |
ササキ, レイコ
|
ローマ字 |
Sasaki, Reiko
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
石沢, 順子
|
カナ |
イシザワ, ジュンコ
|
ローマ字 |
Ishizawa, Junko
|
所属 |
東京純心女子大学
|
所属(翻訳) |
Tokyo Junshin Women's College
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
楠原, 慶子
|
カナ |
クスハラ, ケイコ
|
ローマ字 |
Kusuhara, Keiko
|
所属 |
立教女学院短期大学
|
所属(翻訳) |
St. Margaret Junior College
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
奥山, 靜代
|
カナ |
オクヤマ, シズヨ
|
ローマ字 |
Okuyama, Shizuyo
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所専任講師
|
所属(翻訳) |
Lecturer, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学体育研究所
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク タイイク ケンキュウジョ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku taiiku kenkyujo
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2013
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
体育研究所紀要
|
翻訳 |
Bulletin of the institute of physical education, Keio university
|
巻 |
52
|
号 |
1
|
年 |
2013
|
月 |
1
|
開始ページ |
1
|
終了ページ |
10
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Fundamental movement skills are significantly associated with habitual physical activity. Recently, it has become clear that children have become less physically active than in the past, and some studies have shown that children's fundamental movement skills have been declining in recent decades. Human movements have various characteristics, and not all movement skills are associated with physical activity level. In this study, we investigated the relationship between 5 fundamental movements (25-m run, zigzag run, standing long jump, softball throwing, and ball bouncing) and the daily physical activity level of 4-to-6-year-old preschool children. Physical activity was assessed using a triaxial accelerometer for a week. We examined the time children spent engaged in moderate-to-vigorous physical activity(MVPA) during everyday activities.
We found that fundamental movement skills were greater among older children than in younger children. The degree of MVPA was also higher among boys versus girls. There was a statistically significant relationship between the total score for the 5 movements and MVPA. However, when the relationship between MVPA and each movement item was assessed individually, some differences were observed. The 25-m run, zigzag run, and standing long jump were associated with the degree of MVPA, but softball throwing and ball bouncing were not associated with MVPA. These findings suggest that each particular movement needs to be practiced to enable mastery of movement skills, particularly with respect to manipulative movements.
|
|
目次 |
|
キーワード |
fundamental movement skills
|
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|