アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
AN00135710-00500001-0061.pdf
Type |
:application/pdf |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
学校教育における今後の水泳教育方法の検討 : ニュージーランドの大学水泳関係者の意見から
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カナ |
ガッコウ キョウイク ニ オケル コンゴ ノ スイエイ キョウイク ホウホウ ノ ケントウ : ニュージーランド ノ ダイガク スイエイ カンケイシャ ノ イケン カラ
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ローマ字 |
Gakko kyoiku ni okeru kongo no suiei kyoiku hoho no kento : Nyujirando no daigaku suiei kankeisha no iken kara
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別タイトル |
名前 |
Innovations in swimming education in schools : opinions of university researchers in New Zealand
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
森下, 愛子
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カナ |
モリシタ, アイコ
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ローマ字 |
Morishita, Aiko
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所属 |
慶應義塾大学体育研究所助教
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所属(翻訳) |
Research associate, Institute of Physical Education, Keio University
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
鳥海, 崇
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カナ |
トリウミ, タカシ
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ローマ字 |
Toriumi, Takashi
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所属 |
慶應義塾大学体育研究所専任講師
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所属(翻訳) |
Assistant Professor, Institute of Physical Education, Keio University
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
春木, 孝夫
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カナ |
ハルキ, ジョン タカオ
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ローマ字 |
Haruki, John Takao
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所属 |
千葉プロバスケットボールチーム準備委員会共同代表
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所属(翻訳) |
Joint representation, professional basketball preparatory office, Chiba
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
藤本, 秀樹
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カナ |
フジモト, ヒデキ
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ローマ字 |
Fujimoto, Hideki
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所属 |
慶應義塾幼稚舎教諭
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所属(翻訳) |
Elementary School Teacher, Keio Yochisha Elementary School
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
石手, 靖
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カナ |
イシデ, ヤスシ
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ローマ字 |
Ishide, Yasushi
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所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
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所属(翻訳) |
Associate Professor, Institute of Physical Education, Keio University
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾大学体育研究所
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カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク タイイク ケンキュウジョ
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ローマ字 |
Keio gijuku daigaku taiiku kenkyujo
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2011
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
体育研究所紀要
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翻訳 |
Bulletin of the institute of physical education, Keio university
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巻 |
50
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号 |
1
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年 |
2011
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月 |
1
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開始ページ |
61
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終了ページ |
67
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
In this study, we conducted a hearing investigation on the existing circumstances of water-safety teaching in elementary education and compared it with the circumstances in Japan. The hearing investigation, which was done mainly on elementary education and water-safety teaching groups, was conducted by Kevin Moran, a professor at the University of Auckland, and water-safety teaching groups. The hearing investigation, revealed that the various physical aspects of swimming lessons (for example, depth of pools) in elementary education in New Zealand were more or less the same as those in Japan, but the teaching contents for students and swimming instructors and the frameworks were largely different. In New Zealand, the educational materials and teaching framework are fixed, with a circular form so that research institutes such as universities can investigate the results of the study, and use the results to improve the teaching contents and materials of the next fiscal year or later. Meanwhile, in Japan, we found that teaching is mainly based on the instructors' experiences, and each instructor conducts individualistic and multiple water-safety teaching on the basis of his or her abundant experiences. When we consider the water-safety teaching in elementary education in Japan, it is essential that we urgently refer to the teaching frameworks, investigate the various methods of water-safety teaching conducted by different instructors, unify them by nothing their merits, and build a concrete framework where in people involved in teaching swimming can freely share their teaching contents. It is also important to develop a circulating form educational environment like that of New Zealand.
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目次 |
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キーワード |
Comprehensive Swimming Education
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NDC |
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注記 |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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更新履歴 |
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インデックス |
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関連アイテム |
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