アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00100104-19670300-0001.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:3.0 MB
|
Last updated |
:Jan 24, 2012 |
Downloads |
: 1426 |
Total downloads since Jan 24, 2012 : 1426
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
鎌倉期における石造美術をめぐる若干の問題
|
カナ |
カマクラキ ニ オケル セキゾウ ビジュツ オ メグル ジャッカン ノ モンダイ
|
ローマ字 |
Kamakuraki ni okeru sekizo bijutsu o meguru jakkan no mondai
|
|
別タイトル |
名前 |
Historical observation on the stone objects of art of the Kamakura Period
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
浅子, 勝二郎
|
カナ |
アサコ, ショウジロウ
|
ローマ字 |
Asako, Shojiro
|
所属 |
慶応義塾大学文学部
|
所属(翻訳) |
Keio gijuku University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田史学会
|
カナ |
ミタ シガクカイ
|
ローマ字 |
Mita shigakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
1967
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
史学
|
翻訳 |
The historical science
|
巻 |
39
|
号 |
4
|
年 |
1967
|
月 |
3
|
開始ページ |
1(445)
|
終了ページ |
35(479)
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
On a dry river-beach of the upper stream of the Narawa river (成羽川) in Bicchucho (備中町), Okayama prefecture, there is a monument called "Kasagami no Mojiiwa" (笠神の文字岩). It was set up in memory of the opening of the water way which had been completed in 1307. The details of its construction are engraved on that monument. According to it, I would like to call attention to a stone mason, named Ingyokei (伊行径) who took part in the construction of the water way. He was a descendant of Ingyomatsu (伊行末), a famous mason of the Sung dynasty who had come to Japan and made a contribution to the reconstruction of Todaiji (東大寺). We can find nine stone monuments which are regarded as Ingyokei's works. He started his work in Bicchu and afterward went to Kinki where he left some of his works. In order to study Ingyokei's works, it would be well to classify them into two groups, namely the works produced in Bicchu and the works produced when he left Bicchu. In the same period when Ingyokei was working actively in Bicchu, an anonymous mason who had some relation with Ninsho (忍性), the priest of Saidaiji (西大寺) in Nara, was producing some excellent stone objects in the districts of Hakone and Kamakura. In this article I wish to find out the currents of cultural influence between the western and the eastern parts of Japan during the Kamakura period with special reference to the aforesaid stone objects.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|