アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000089-0013.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:671.8 KB
|
Last updated |
:Mar 2, 2021 |
Downloads |
: 412 |
Total downloads since Mar 2, 2021 : 412
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
フィードバックが作文の改善過程に及ぼす効果 : 制御焦点との適性処遇交互作用に着目して
|
カナ |
フィードバック ガ サクブン ノ カイゼン カテイ ニ オヨボス コウカ : セイギョ ショウテン トノ テキセイ ショグウ コウゴ サヨウ ニ チャクモクシテ
|
ローマ字 |
Fīdobakku ga sakubun no kaizen katei ni oyobosu kōka : seigyo shōten tono tekisei shogū kōgo sayō ni chakumokushite
|
|
別タイトル |
名前 |
Effects of feedback on improving written composition : aptitude treatment interaction with a regulatory focus
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
福富, 隆志
|
カナ |
フクトミ, タカシ
|
ローマ字 |
Fukutomi, Takashi
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程3年
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyūka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2020
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
89
|
年 |
2020
|
月 |
|
開始ページ |
13
|
終了ページ |
32
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This study investigates the effects of feedback (FB) on improving written composition using aptitude treatment interaction (ATI) with a regulatory focus. Ninety junior college students were enrolled in the study and assigned to one of three groups: (a) with a positive FB condition in which students were provided with positive FB on their compositions, (b) with an improvement FB condition in which students were advised how to improve their compositions, and (c) with both FB condition in which students were provided with both positive and improvement FB. Students were first asked to perform a writing task, for which they received FB, and were then asked to perform a second writing task. In both FB condition, students demonstrated a stronger intention to improve and were more willing to adopt reflective strategies than in other conditions. In other words, both types of FB provided students with advice for improvement and instilled feelings of competence, thereby encouraging their meta-cognition and intention to improve. Moreover, ATI with a regulatory focus suggests that providing FB tailored to a prevention focus encourages students to improve their composition reflectively, while providing FB tailored to a promotion focus encourages them to improve their work as guided by FB.
|
|
目次 |
|
キーワード |
writing, self-regulated learning
|
aptitude treatment interaction (ATI)
|
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|