慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN0006957X-00000089-0013  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN0006957X-00000089-0013.pdf
Type :application/pdf Download
Size :671.8 KB
Last updated :Mar 2, 2021
Downloads : 412

Total downloads since Mar 2, 2021 : 412
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル フィードバックが作文の改善過程に及ぼす効果 : 制御焦点との適性処遇交互作用に着目して  
カナ フィードバック ガ サクブン ノ カイゼン カテイ ニ オヨボス コウカ : セイギョ ショウテン トノ テキセイ ショグウ コウゴ サヨウ ニ チャクモクシテ  
ローマ字 Fīdobakku ga sakubun no kaizen katei ni oyobosu kōka : seigyo shōten tono tekisei shogū kōgo sayō ni chakumokushite  
別タイトル
名前 Effects of feedback on improving written composition : aptitude treatment interaction with a regulatory focus  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 福富, 隆志  
カナ フクトミ, タカシ  
ローマ字 Fukutomi, Takashi  
所属 慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程3年  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
ローマ字 Keiō gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyūka  
日付
出版年(from:yyyy) 2020  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究  
翻訳 Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies  
 
89  
2020  
 
開始ページ 13  
終了ページ 32  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This study investigates the effects of feedback (FB) on improving written composition using aptitude treatment interaction (ATI) with a regulatory focus. Ninety junior college students were enrolled in the study and assigned to one of three groups: (a) with a positive FB condition in which students were provided with positive FB on their compositions, (b) with an improvement FB condition in which students were advised how to improve their compositions, and (c) with both FB condition in which students were provided with both positive and improvement FB. Students were first asked to perform a writing task, for which they received FB, and were then asked to perform a second writing task. In both FB condition, students demonstrated a stronger intention to improve and were more willing to adopt reflective strategies than in other conditions. In other words, both types of FB provided students with advice for improvement and instilled feelings of competence, thereby encouraging their meta-cognition and intention to improve. Moreover, ATI with a regulatory focus suggests that providing FB tailored to a prevention focus encourages students to improve their composition reflectively, while providing FB tailored to a promotion focus encourages them to improve their work as guided by FB.
 
目次

 
キーワード
feedback  

writing, self-regulated learning  

regulatory focus  

aptitude treatment interaction (ATI)  

フィードバック  

作文  

自己調整学習  

制御焦点  

適性処遇交互作用  
NDC
 
注記
論文
 
言語
日本語  

ドイツ語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Mar 02, 2021 11:29:01  
作成日
Mar 02, 2021 11:29:01  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Mar 2, 2021    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / 社会学研究科 / 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 / 89 (2020)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 731部隊と細菌戦 ... (392) 1st
2位 新自由主義に抗す... (361)
3位 物語に基づく反復... (339)
4位 出生率及び教育投... (254)
5位 光増感反応を用い... (248)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 中和滴定と酸塩基... (698) 1st
2位 アセトアニリドの... (531)
3位 日本における美容... (418)
4位 学生の勉強方法に... (417)
5位 Genotype-phenoty... (388)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース