慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN0006957X-00000082-0093  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN0006957X-00000082-0093.pdf
Type :application/pdf Download
Size :564.4 KB
Last updated :Feb 1, 2017
Downloads : 1531

Total downloads since Feb 1, 2017 : 1531
 
Release Date
 
Title
Title 翻訳 : フリードリヒ・パウルゼン"教養・陶冶"  
Kana ホンヤク : フリードリヒ・パウルゼン "ビルドゥング"  
Romanization Honyaku : Furidorihi Pauruzen "Birudungu"  
Other Title
Title Bildung  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 森, 祐亮  
Kana モリ, ユウスケ  
Romanization Mori, Yusuke  
Affiliation 慶應義塾大学社会学研究科教育学専攻後期博士課程3年  
Affiliation (Translated)  
Role Translator  
Link  

Name 伊藤, 敦広  
Kana イトウ, アツヒロ  
Romanization Ito, Atsuhiro  
Affiliation 作新学院大学女子短期大学部講師  
Affiliation (Translated)  
Role Translator  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
Romanization Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
Date
Issued (from:yyyy) 2016  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究  
Name (Translated) Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies  
Volume  
Issue 82  
Year 2016  
Month  
Start page 93  
End page 110  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
[訳者解題]
1. 慣例的語法
2. 語源と歴史
3. 本質
4. 概念からの帰結
 A. 成立方法
 B. 教育手段の基準と選択
 C. 学校の種類
 D. 半教養
 
Keyword
 
NDC
 
Note
別タイトルカナ : ホンヤク : フリードリヒ・パウルゼン "キョウヨウ・トウヤ"
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Feb 01, 2017 11:23:11  
Creation date
Feb 01, 2017 11:23:11  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Graduate School of Human Relations / Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies   / 82 (2016)
 
Related to