慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN0006957X-00000069-0101  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN0006957X-00000069-0101.pdf
Type :application/pdf Download
Size :846.1 KB
Last updated :Feb 22, 2011
Downloads : 16701

Total downloads since Feb 22, 2011 : 16701
 
Release Date
 
Title
Title 明治初期における日本初の外国人向け旅行ガイドブック  
Kana メイジ ショキ ニ オケル ニホン ハツ ノ ガイコクジンムケ リョコウ ガイドブック  
Romanization Meiji shoki ni okeru Nihon hatsu no gaikokujinmuke ryoko gaidobukku  
Other Title
Title The study of first "travel-guidebooks" to Japan for foreign people in early-Meiji era  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 長坂, 契那  
Kana ナガサカ, ケイナ  
Romanization Nagasaka, Keina  
Affiliation 慶應義塾大学大学院社会学研究科後期博士課程  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
Romanization Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
Date
Issued (from:yyyy) 2010  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究  
Name (Translated) Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies  
Volume  
Issue 69  
Year 2010  
Month  
Start page 101  
End page 115  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
1. 問題の所在と本稿の目的
2. 「旅行ガイドブック」とは
3. 「優れたガイド」
4. 対象読者の質の変化 居住者から旅行者へ
5. 結びにかえて 「旅行ガイドブック」再考
 
Keyword
 
NDC
 
Note
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Feb 22, 2011 09:00:00  
Creation date
Feb 22, 2011 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Graduate School of Human Relations / Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies   / 69 (2010)
 
Related to