慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN0006957X-00000067-0045  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN0006957X-00000067-0045.pdf
Type :application/pdf Download
Size :786.7 KB
Last updated :Feb 22, 2011
Downloads : 1585

Total downloads since Feb 22, 2011 : 1585
 
Release Date
 
Title
Title ジョン・アースキンのグレイト・ブックス論  
Kana ジョン・アースキン ノ グレイト・ブックスロン  
Romanization Jon Asukin no gureito bukkusuron  
Other Title
Title John Erskine's ideas on great books  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 安藤, 真聡  
Kana アンドウ, マサト  
Romanization Ando, Masato  
Affiliation 慶應義塾普通部教諭  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
Romanization Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
Date
Issued (from:yyyy) 2009  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究  
Name (Translated) Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies  
Volume  
Issue 67  
Year 2009  
Month  
Start page 45  
End page 58  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
1. はじめに : 問題の所在と本論文の視点
2. 「ジェネラル・オナーズ」の導入経緯
2-1. 学士課程学生の無知
2-2. 「ジェネラル・オナーズ」の誕生
3. J・アースキンのグレイト・ブックス論
3-1. J・アースキンの文学研究・教育批判
3-2. J・アースキンのグレイト・ブックス観
3-3. 学士課程における共通経験の再構築
4. おわりに
 
Keyword
 
NDC
 
Note
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Feb 22, 2011 09:00:00  
Creation date
Feb 22, 2011 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Graduate School of Human Relations / Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies   / 67 (2009)
 
Related to